6+1 hajmeresztő repülőtér, ami a legjobb pilótákat is megizzasztja 6+1 hajmeresztő repülőtér, ami a legjobb pilótákat is megizzasztja
Fotó: Fotó: Shutterstock

2024-05-24

  • Drive
  • Check-in
  • 6+1 hajmeresztő repülőtér, ami a legjobb pilótákat is megizzasztja

6+1 hajmeresztő repülőtér, ami a legjobb pilótákat is megizzasztja

A világon számos gyönyörű repülőtér létezik, és míg ezek a modern komplexumok már úgy vannak kialakítva, hogy megkönnyítsék a landolást, addig léteznek olyanokis, ahol mindez egy kicsit körülményesebb. Mutatjuk azokat a repülőtereket, ahol a pilóták gyakran megizzadnak a leszálláskor!

7. Princess Juliana nemzetközi repülőtér – Sint Marteen

A Karib-térség egyik szigetének repülőtere nem éppen a legsimább landolásokról híresült el. Sint Marteen szigetén ugyanis nemcsak az nehezíti meg a leszállást, hogy a gépeknek a helyi strand fölött kell manőverezniük, hanem az időjárás is. Ennek ellenére a Princess Julianán nem történtek komoly balesetek, a Maho Beach közelében húzódó kifutópályák pedig az egyik legnépszerűbbnek számítanak a repülőrajongók körében.

Fotó: Shutterstock

6. Barra nemzetközi repülőtér – Skócia

A világ talán egyik legérdekesebb repülőtere Skócia nyugati részén, pontosan Barra szigetén fekszik. A kifutópályák különlegessége, hogy tengerparti elhelyezkedése miatt olykor teljesen ellepi őket a víz, így a járatok indulása is az időjárástól függ. További izgalmakat jelent a pilótáknak, hogy esti utak esetében autókat kell segítségül hívni azért, hogy fényszórójukkal meg tudják világítani a pályákat.

Barra repülőteréről már írtunk részletesebben: A Föld egyetlen repülőtere, amit néha elmos a tengervíz

Fotó: Education Images / Getty Images

5. Cristiano Ronaldo repülőtér – Madeira, Portugália

A leszállást Madeira repülőterén (régebben: Funchal repülőtér) az nehezíti meg, hogy a kifutópályák meglehetősen rövidek és keskenyek. Éppen emiatt a repülőteret többször is beválasztották a legveszélyesebbek közé, hiszen még a pilótáknak is külön képzésben kell részesülniük azért, hogy felkészülten tudják letenni a gépeket.

Fotó: Shutterstock

4. Courchevel Altiport – Franciaország

A Francia Alpokban található, mindössze 525 méter hosszú Courchevel Altiport vészjóslóan hasonlít egy sípályára. A leszállást a 18,6 százalékos dőlésszöge se könnyíti meg, amit értelemszerűen tovább nehezít a téli időszakban tapasztalható hó, jég és az erős oldalszél. A repülőtér nem véletlenül szerepelt A holnap markában című James Bond-filmben is, de csodával határos módon a kisebb baleseteket leszámítva nagy katasztrófa még nem történt itt.

Ez is érdekelhet! 2 olasz repülőtér is bevezeti az arcfelismerést

Fotó: Shutterstock

3. Toncontin nemzetközi repülőtér – Honduras

A hegyvonulatok között húzódó Toncontin repülőtérnek már a megközelítése is az rendkívül legbonyolultnak számít, a landolás nehézségét pedig csak fokozzák a rövid kifutók – Hondurason van emellett az egyik legrövidebb kifutópálya, ahol a Boeing 757 típusú gépeknél nagyobb repülők le se tudnak szállni.

A repülőtéren egyébként már számos baleset történt, melyek közül a többször a pályák méretével és a környező hegyekkel gyűlt meg a bajuk a pilótáknak.

2. Paro nemzetközi repülőtér – Bhután

A közel 5500 méteres csúcsokkal határolt Paro repülőtér a világ egyik legveszélyesebbjének számít. Olyannyira, hogy a The Travel szerint

csupán 24 pilótának van engedélye arra, hogy itt tegyen le egy gépet.

A Paróból induló, illetve a Paróba tartó járatok ráadásul csak adott meteorológiai körülmények között, valamint kizárólagosan a nappali órákban közlekedhetnek. A Himalája vonulatai között rejtőző repülőtér 2235 méter magasan helyezkedik el, így a navigálást az előre megjósolhatatlan, turbulenciát okozó széllökések, valamint a pálya beláthatatlan fekvése is megnehezíti.

+1 Kai Tak repülőtér – Hongkong 

Ez a repülőtér ugyan végül 1998-ban teljesen bezárt, fennállásáig egy kész rémálom volt a pilótáknak. A kifutót ugyanis három oldalról víz, továbbá magas hegyek és számos lakóház vette körbe. Közvetlen szomszédságában terült el a gyakorlatilag se Hongkonghoz, se pedig Kínához nem tartozó Kowloon Walled City, amit a legtöbben a bűnözők fellegváraként ismertek.

A Kowloon Walled City bűnözésben, politikai vitákban és patthelyzetekben gazdag történetéről itt írtunk részletesen: A törvények nélküli betonváros, ahol nagyobb volt a népsűrűség, mint bárhol máshol

Kowloon fallal körülvett városának több érdekessége is volt, az egyik ilyen, hogy teljesen szabálytalanul építettek fel egymás hátára 14 emeletes házakat – ez pedig nagyban megnehezítette a repülőgépek landolását. Így érthető is, hogy miért történt annyi baleset a területén.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!