Törölték a járatot, miután egy utas vérfagyasztó hibát szúrt ki Törölték a járatot, miután egy utas vérfagyasztó hibát szúrt ki
Fotó: Fotó: Ivan Shimko/Unsplash

2024-01-25

  • Drive
  • Úti cél
  • Törölték a járatot, miután egy utas vérfagyasztó hibát szúrt ki

Törölték a járatot, miután egy utas vérfagyasztó hibát szúrt ki

Sokan annyira félünk a repüléstől, hogy egyetlen furcsább zaj, esetleg egy kisebb gépmozgás is teljesen sokkol minket. Ezek a félelmek általában teljesen alaptalanok, előfordul azonban, hogy tényleg nagy a baj – ahogy az történt legutóbb egy Manchester-New York között közlekedő járaton.

A Virgin Atlantic Manchesterből a New York-i JFK repülőtérre tartó járatát közvetlenül a felszállás előtt törölték, miután egy utas észrevette, hogy a hozzá közelebb eső szárnyon hiányzik pár rögzítőcsavar.

Ha már felszállás: Tudtad, hogy a repülők nehezebben szállnak fel a felmelegedés miatt?

A január 15-ei VS127-es járat így nem szállhatott fel. A mérnökök egyből elkezdtek vizsgálatokat végezni a gépen.

A Virgin Atlantic és az Airbus közösen kiadott közleményből azonban kiderült, hogy ennek a pár apró alkatrésznek a hiánya a repülőgép biztonságára nincs hatással. Utóbbi légitársaság szóvivője úgy fogalmazott az Independent cikke szerint, hogy a szóban forgó panelt csupán a repülőgép aerodinamikai teljesítményének javítására használják.

Az Airbus A330-as repülőgép mindegyik szárnypanelén 119 rögzítőelem található, így az a tény, hogy csak négy hiányzott, nem befolyásolta a szárny szerkezeti integritását vagy terhelhetőségét, és a repülőgép biztonságosan üzemeltethető volt

– tették hozzá a mérnökök.

Emiatt is a földön maradhatsz: 7 indok, amivel leparancsolhatnak bennünket a repülőről

A hiányzó csavarok

A járat törlése viszont ilyenkor előírás, ezzel ugyanis időt biztosítanak a műszaki karbantartás ellenőrzésére. Az utas sem lehettek sokáig bosszúsak, hiszen elosztották őket más járatokon, amelyekkel végül el tudtak repülni New Yorkba.

Az utasaink és a személyzet biztonsága mindig a legfőbb prioritásunk, és ez semmilyen körülmények között nem került veszélybe. Mindig az iparági biztonsági szabványok szerint dolgozunk, és a repülőgép már újra üzemben van. Szeretnénk elnézést kérni ügyfeleinktől az utazásuk késése miatt

– nyilatkozott a Virgin Atlantic szóvivője.

2024-ben már számos kisebb baleset történt – több is a Boeing 737 Max 9-es típusú repülőgéppel. Ez a fenti járattörlés például mindössze néhány nappal azután következett be, hogy a Virgin Atlantic egyik Barbadosra tartó járata 20 perc után kénytelen volt visszafordulni, mivel a pilótafülke füsttel telt meg. Az Alaska Airlines egyik gépéről pedig még az év első napjaiban szakadt le egy panel. A Max 9-es repülőgépek január 5-e óta repülési tilalom alatt állnak.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!