2024-01-25
Törölték a járatot, miután egy utas vérfagyasztó hibát szúrt ki
Sokan annyira félünk a repüléstől, hogy egyetlen furcsább zaj, esetleg egy kisebb gépmozgás is teljesen sokkol minket. Ezek a félelmek általában teljesen alaptalanok, előfordul azonban, hogy tényleg nagy a baj – ahogy az történt legutóbb egy Manchester-New York között közlekedő járaton.
A Virgin Atlantic Manchesterből a New York-i JFK repülőtérre tartó járatát közvetlenül a felszállás előtt törölték, miután egy utas észrevette, hogy a hozzá közelebb eső szárnyon hiányzik pár rögzítőcsavar.
Ha már felszállás: Tudtad, hogy a repülők nehezebben szállnak fel a felmelegedés miatt?
A január 15-ei VS127-es járat így nem szállhatott fel. A mérnökök egyből elkezdtek vizsgálatokat végezni a gépen.
A Virgin Atlantic és az Airbus közösen kiadott közleményből azonban kiderült, hogy ennek a pár apró alkatrésznek a hiánya a repülőgép biztonságára nincs hatással. Utóbbi légitársaság szóvivője úgy fogalmazott az Independent cikke szerint, hogy a szóban forgó panelt csupán a repülőgép aerodinamikai teljesítményének javítására használják.
Az Airbus A330-as repülőgép mindegyik szárnypanelén 119 rögzítőelem található, így az a tény, hogy csak négy hiányzott, nem befolyásolta a szárny szerkezeti integritását vagy terhelhetőségét, és a repülőgép biztonságosan üzemeltethető volt
– tették hozzá a mérnökök.
Emiatt is a földön maradhatsz: 7 indok, amivel leparancsolhatnak bennünket a repülőről
A járat törlése viszont ilyenkor előírás, ezzel ugyanis időt biztosítanak a műszaki karbantartás ellenőrzésére. Az utas sem lehettek sokáig bosszúsak, hiszen elosztották őket más járatokon, amelyekkel végül el tudtak repülni New Yorkba.
Az utasaink és a személyzet biztonsága mindig a legfőbb prioritásunk, és ez semmilyen körülmények között nem került veszélybe. Mindig az iparági biztonsági szabványok szerint dolgozunk, és a repülőgép már újra üzemben van. Szeretnénk elnézést kérni ügyfeleinktől az utazásuk késése miatt
– nyilatkozott a Virgin Atlantic szóvivője.
2024-ben már számos kisebb baleset történt – több is a Boeing 737 Max 9-es típusú repülőgéppel. Ez a fenti járattörlés például mindössze néhány nappal azután következett be, hogy a Virgin Atlantic egyik Barbadosra tartó járata 20 perc után kénytelen volt visszafordulni, mivel a pilótafülke füsttel telt meg. Az Alaska Airlines egyik gépéről pedig még az év első napjaiban szakadt le egy panel. A Max 9-es repülőgépek január 5-e óta repülési tilalom alatt állnak.