2023-11-13
Ha nem akarod felidegesíteni a felszolgálókat, jobb kerülni ezeket a pimaszságokat
A vendéglátásban számos íratlan szabály létezik, de a legfontosabbakat általában mindenki ismeri: színvonalas felszolgálás esetén ajánlott borravalót adni, de talán ennél is fontosabb, hogy a bunkóskodást erősen ajánlott kerülni a vendéglátóhelyeken. Vannak azonban olyan apróságok is, amelyek ugyan nem tűnnek elsőre nagy dolognak, de megnehezíthetjük vele a felszolgálók munkáját.
A Reddit-felhasználók vették elő a témát, ahol a vendéglátásban dolgozók részletezték, milyen viselkedési formákat jobb kerülnünk, ha nem akarjuk, hogy a vendéglátónk ideigeire menjünk.
A redditezők egyik tanácsa, hogy ne kérjünk semmi olyat, ami a pultos feladatkörébe nem tartozik bele, különösen akkor, ha láthatóan nagy a forgalom. Több vendéglátós kiemelte, hogy különösen frusztrálja, amikor a vendégek „megkerülik" az asztalukhoz tartozó felszolgálót, és a bárpultnál próbálkoznak a különböző kéréseikkel – idézi a panaszokat a hamuesgyemant.hu.
Ezt olvastad már? Két 30 év alatti séf felel Budapest legmagasabb épületének két legújabb konyhájáért
Ugyan önmagában dicséretes gesztus, ha egy vendég visszaviszi a poharakat a bárpulthoz, de a felszolgálók szerint gyakran túl közel helyezik a többi vendég friss italához. Ennél is rosszabb, amikor megérintik a pulton lévő, előre elkészített díszítéseket.
A többi vendég érdekében a felszolgálók azt kérték a Redditen, hogy ne nyúlkáljunk olyan helyekre, ahová mi sem örülnénk, ha más nyúlna fordított esetben.
Ha különleges ízekre vágynánk: 4+1 budapesti étterem, ahol belekóstolhatunk a Közel-Kelet ízeibe
A bárpult mögött és a „pályán" általában nincs nagy hely, ezért létfontosságú, hogy a pultosok munkaterületét ne zavarjuk: ha a vendégek a székeket a felszolgálók munkaterületére tolják, akkor könnyen lelassulhat a kiszolgálás.
Shutterstock
A hozzászólók az italokkal kapcsolatos „felesleges kérdéseket" is az egyik legidegesítőbb szokásnak jelölték meg: ha a pultos olyan italt készít, ami nem egyezik azzal, amit mi rendeltünk, akkor nagy valószínűséggel nem a miénk.
A felszolgálók kifejezetten kellemetlenül élik meg, amikor a számlánál a vendégek udvariaskodni kezdenek, és összevesznek azon, ki fizeti a végső összeget. A legrosszabb, amikor már a pénz is hozzákerül a felszolgálóhoz, majd a másik vendég is elkezd próbálkozni a fizetéssel – a felesleges körök helyett beszéljük meg előre, ki fizet.