2024-07-06
Város ez egyáltalán? – „lehangoló" imázsvideóban szapulják Oslót
Egészen egyedi reklámmal rukkolt elő Oslo hivatalos marketingszervezete, a VisitOslo: mintha komolyan vették volna, hogy a „negatív reklám is reklám".
Új reklámmal igyekszik fellendíteni a turizmust Norvégia fővárosa, ami úgy néz ki, be is jött, hiszen a YouTube-on közzétett videó rövid idő alatt bejárta az internetet. Az alig kétperces, angol nyelvű videóban a főszereplő férfi, azaz egy oslói lakos arról próbálja meggyőzni a nézőket, mennyire pocsék hely is Oslo, és semmiképp se tegyék be a városba a lábukat. A szarkasztikus videót persze nem érdemes komolyan venni, ugyanis a cél direkt az volt, hogy a reklám minél több embert elérjen egyediségével, pláne, hogy TikTokon már több mint másfélmilliós megtekintést hozott.
– mondja a főszereplő életunt arccal, aki több indokot is felsorol, miért ne látogassuk meg a várost. Anne-Signe Fagering, marketingmenedzser szerint a koncepció lényege az volt, hogy valami egyedülálló és különös tartalmat hozzanak létre, amivel nem állnak be a megszokott imázsvideók sorába.
– idézi a szakembert a Thrillist. A videóban az oslói lakos tényleg minden lehetséges nonszensz tulajdonságát felsorolja a városnak, például hogy az egyik végéből a másikba harminc perc gyalog eljutni. Megemlíti azt is, hogy sosem kell két órát sorban állni, ha meg akarunk nézni egy kiállítást, sőt még csak arra sincs szükség, hogy egy étterembe előre foglaljunk, simán kapunk asztalt akkor is, ha szimplán besétálunk a helyre. Milyen szörnyű!
Fagereng szerint Oslo csak nemrég került fel a bakancslistás helyek listájára, szerinte a város a mai napig alulértékelt ebből a szempontból. Éppen emiatt szeretnék, ha minél többen meglátogatnák a norvég fővárost még akkor is, ha a főszereplő mondatai nem is ezt sugallják.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!