Az 5 legnagyobb szállodai hiba, amit elkövethetsz a személyzet szerint Az 5 legnagyobb szállodai hiba, amit elkövethetsz a személyzet szerint
Fotó: Toa Heftiba, Unsplash.

2024-09-12

Az 5 legnagyobb szállodai hiba, amit elkövethetsz a személyzet szerint

A szakértők szerint, ha ezeket az alapszabályokat betartjuk, a saját és a személyzet dolgát is megkönnyítjük.

Mindig közvetlenül a szállodán keresztül foglaljunk szállást!

Csábító lehet és gyakran egyszerűbb is egy harmadik félen keresztül foglalni szállást, de ennek rengeteg hátránya is lehet. Bár a szállásközvetítő oldalak rendszerint különböző akciókkal és kedvezményekkel csalogatják magukhoz az utazni vágyókat, több gondunk is származhat belőle, ha nem közvetlenül a szállodán keresztül foglalunk.

Ha egy harmadik félen keresztül foglalnak, sokszor az általunk nyújtott szolgáltatások felét el is bukják a vendégek

– idézi Chase Christiant, az alabamai Hunstville-ben található 106 Jefferson hotel igazgatóját a Huffpost

Előfordul, hogy így nem áll módunkban visszatéríteni egy lemondott éjszaka árát, vagy a vendég nem kapja meg a hűségkedvezményét, esetleg a harmadik fél késedelmi díjat számít fel bizonyos, utolsó pillanatokban történő módosításokért.

Image
Fotó: Zoshua Colah, Unsplash.
Alaposan járjunk utána a lehetőségeinknek!

Ivanna Gonzales, a Miamiban található Kimpton Sufcomber Hotel egyik vezetője szerint sok vendég csak a tartózkodása után értesül arról, hogy mennyi extra szolgáltatást vehetett volna igénybe. Legyen szó akár extra párnákról, ágyneműről, vagy városnéző túrákról, szerinte mindig érdemes alaposan utánajárni, hogy a szálloda milyen kényelmi lehetőségeket, extra szolgáltatásokat nyújt. Ha ezeket előre ismerjük, akkor sokkal jobban ki is használhatjuk őket.

A portál idéz egy másik esetet is, ami egy holland szállodában történt meg.

A recepción töltött időm során egy kijelentkező vendég azt mondta, hogy sürgősen keresnie kell egy kisboltot, mert elfelejtette a fogkeféjét, és négy napja nem mosott fogat. Tájékoztattam, hogy a recepción ingyenes fogkeféket biztosítunk. Meglepődött, és elismerte, hogy eszébe sem jutott megkérdezni

– mondta Patrick van den Aakster, a recepciós iroda vezetője.

Foglaljuk le előre az étkezési és wellnes-szolgáltatásokat!

Sok utas esik abba a hibába, hogy miután lefoglalta a hotelszobát, egyszerűen elfeledkezik az egyéb szolgáltatások igényléséről. A portál emlékeztet, hogy ha használni szeretnénk, érdemes azonnal a hotel éttermébe is foglalni, valamint a wellnessrészlegre is, ezek ugyanis hamar betelnek. Ha pedig a helyszínen szeretnénk igénybe venni bármi ilyennemű szolgálatást, azokat fogják előnyben részesíteni, akik előre foglaltak.

Image
Fotó: Louis Hansel, Unsplash.
Érdeklődjünk a rugalmas ki- és becsekkolásról!

Bár a hotelek nagy többségében a ki- és becsekkolási időpont kőbe van vésve, amitől csak ritka esetekben hajlamosak eltérni. Mégis, ha egy túl korai vagy késői időpontban érkezünk, érdemes előre megbeszélni ezt a hotellel. Ráadásul a szállodák is jóval rugalmasabbak abban az esetben, ha előre tudnak az érkezésünk pontos időpontjáról.

A legfontosabb: kérni és kérdezni

Egy szálloda dolgozói általában azon vannak, hogy a lehető legkényelmesebbé tegyék az ott tartózkodásunkat, épp ezért fontos, hogy mindig tudassuk, ha valamivel nem vagyunk elégedettek, vagy ha valami extra kívánságunk van.

A legtöbben általában túlságosan szerények és nem mernek szólni, nem merik elmondani a külön kéréseiket. Például ha valaki épp akkor ünnepli a születésnapját, amikor megszáll egy hotelben, nyugodtan szóljon a személyzetnek, hátha sikerül még különlegesebbé tenni a nagy napot

– mondta Rachel Mylett, hotelasszisztens.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!