8 szokás, amit a szállodai dolgozók utálnak, mégis rengetegen elkövetik
Fotó: Fotó: Shutterstock

2023-06-05

8 szokás, amit a szállodai dolgozók utálnak, mégis rengetegen elkövetik

1. Ne fáradjon, csak kikapom!

Ne vedd el a szükséges tárgyakat, piperekét, tiszta törölközőt a takarítókocsiról, bármilyen hívogató. Ezzel nem segítesz a szobalánynak, sőt csak problémát okozol neki, mert el kell számolnia minden egyes darabbal. Helyette hívd fel a recepciót és szólj, hogy szükséged van egy extra szállodai kiegészítőre, tisztálkodó eszközre, papírzsebkendőre vagy a minibár feltöltésére, és a következő takarításnál pótolják a hiányzó dolgokat.

+ 1 kérés a hotel alkalmazottaitól: ne a szálloda weboldalán vagy e-mail-címén jelezd a kérésedet, panaszodat, hanem közvetlen hívással a recepción.

2. Így kérj segítséget!

Bár a szobalány, takarító úgy tűnik „kéznél van" a folyosón, amikor látod, hogy mások szobáját készíti elő, nem biztos, hogy éppen minden kérésednek eleget tud tenni vagy válaszolni tud a kérdéseidre. Ha valami nem működik a szobában, vagy nem tudod, hogyan kell beállítani a klímát, esetleg elfogyott a tusfürdő vagy eldugult a vécé, ne a legközelebbi alkalmazottat zavard a kéréssel, hanem tárcsázd a recepciót, hogy segítsenek vagy küldjenek fel egy szakembert, aki megoldja a problémát.

3. Kutyabajok

A kutyabarát hotelek egyre népszerűbbek, hiszen sok gazdának megkönnyíti a nyaralást. Ha te is négylábúval nyaralsz, tartsd észben, hogy attól, hogy szívesen szállásolják el az állatodat ezeken a helyeken, nem jelenti azt, hogy minden a te kedvenced körül forog. Például a szállodai takarítás alatt soha ne hagyd a kutyádat a szobában, hiszen a takarítónak nem fér bele, hogy figyeljen a kutyusodra, vigyázzon rá, megóvja a vegyszerektől vagy elhárítson egy támadást, ha az eb védi a szobát. Ha szeretnél a kutyád nélkül programot csinálni, vedd igénybe a hotel kutyaszittereit, animátorait, akik játszanak a kis kedvenccel, amíg vissza nem érsz a szállodába. Előfordul, hogy a szobalányoknak kedvesen felajánlják a vendégek, hogy nyugodtan simogassák, babusgassák a kutyájukat, amíg esetleg ők elmennek reggelizni, de ez valójában teher egy ott dolgozónak.

4. Kösz, nem kérem a számlát!

Mindig nézd meg a számládat fizetéskor, mert mindenki hibázhat! Nem sértődik meg a recepciós, ha távozás előtt utoljára ellenőrzöd minden költségedet, mert utólag, hetekkel később sokkal kellemetlenebb javítani mindent, ha otthon veszed észre, hogy többet vagy kevesebbet fizettél, mint kellett volna. Ha a szálloda könyvelői veszik észre a hibát elszámoláskor, sokkal nehezebb korrigálni a hiányt. Ne felejts el az all inclusive szolgáltatásnál is így eljárni, hiszen nem minden van benne az ellátásban, csak sokan nem olvassák foglaláskor a feltételeket.

5. Semmi személyes

A szálloda alkalmazottai nem barátkozni, hanem dolgozni járnak a hotelbe, így a magánéletükről faggatni őket vagy arról kérdezgetni őket, hogy a szálloda mely szolgáltatását szeritik a legjobban, illetlenség. Ha barátságos szeretnél lenni, csak felületes beszélgetést kezdeményezz az alkalmazottakkal, az időjárásról, a város látnivalóiról, a finom ételekről, italokról, de semmiképp ne kérdezd meg őket arról például, hogy hol laknak, vagy van-e családjuk.

6. Egy kis extra

Nagy bajba keverheted a hotel dolgozóit, ha plusz feladatra kéred meg őket, még akkor is, ha pénzt ajánlasz cserébe. A Reader's Digestnek nyilatkozott egy olyan 15 éves, szállodai gyakornok, akit állandóan arra akartak megkérni a vendégek, hogy pénzért álljon ki a garázsból az autójukkal, amikor a fiatal alkalmazottnak nemhogy jogosítványa nem volt, de vezetni sem tudott. Vagy olyan is előfordul, hogy a szálloda vendégei kisebb-nagyobb szivességekre megkérik a recepciósokat vagy a hordárokat: pl. menjenek el neki kiváltani gyógyszert vagy vegyenek ajándékot egy kis extra jövedelemért, de a hotel dolgozói nem hagyhatják el műszakjuk alatt a szállodát. Ha van a szállodának inasszolgálata, akkor vedd inkább azt igénybe, bizonyára segítőkészek lesznek.

7. Ne tartsd fel a recepcióst!

Úgy tűnhet, hogy a recepciósoknak alig van dolguk, amikor mondjuk nincsen becsekkolás... Pedig nekik is mindig van feladatuk, problémákat oldanak meg, adminisztrálnak, munkát osztanak ki a szálloda más alkalmazottainak, koordinálnak. Bármilyen kedves is a recepciós, ne beszélgess vele fölöslegesen, ő nem fog elküldeni, hiszen nem illik leráznia a vendégeket, de lehet, hogy ezer dolga van éppen, és valójában nem ér rá. Kérdezd meg a recepcióst, hol lehet helyiekkel beszélgetni, vagy más turistákkal ismerkedni, ha magányosan utazol.

8. Egyértelmű szándék

Ha szeretnéd a szobalánynak meghálálni a munkáját, akkor jól látható helyre tedd a neki szánt pénzt. Sokan azt a trükköt alkalmazzák, hogy szőnyeg vagy párna alá rejtik a meglepetést, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a takarító rendesen végzi a munkáját, hiszen, ha felemeli a szőnyeget, biztosan alatta is kitakarít... Ha a hotel alkalmazottja nem jól látható, egyértelmű helyen találja meg borravalót, akkor köteles talált, elhagyott pénzként leadni a felettesénél az összeget. Ne taktikázz, tegyél minden nap 2-5 eurót vagy dollárt az asztalra, pultra, éjjeli szekrényre, hogy megtalálja a takarító és így tudni fogja, hogy minden nap neki hagyod az összeget.

Fotó: Shutterstock