2023-09-16
4 új szállodai trend, amivel idén biztosan találkozni fogsz!
Két nagyon hosszú, kihívásokkal teli évet tudhat magáénak az utazási ágazat a koronavírus következményeként. A nagy leállást viszont többek között arra használta ki a szállodaipar, hogy még több olyan szolgáltatással bővítse a kínálatát, amelyre egyre nagyobb igény van a vendégek körében. Idén tehát rengeteg változást tapasztalhatsz a szállodái szobákban, a gyógyfürdőkben, a szórakoztató intézményekben, a rekreációban és az étkezési lehetőségekben.
„Jelentősen megnőtt a kereslet a szabadtéri rekreációs tevékenységek, az autós kirándulások, valamint az állat- és családbarát szállások iránt" – mondta Melissa Dohmen, a Hotels.com Pr-vezetője a Reader's Digest újságírójának. Dohmen azt is elárulta, hogy a szállodák vezetősége meglehetősen gyorsan alkalmazkodott az utazóközönség megváltozott igényeihez. Számos panzió, szálloda kínálta fel szobáit „home office" lehetőségre, továbbfejlesztették a bevett takarítási szokásokat, illetve érintésmentes ki-és bejelentkezést hoztak létre. Utóbbinál a műanyag beléptető kártyák helyett telefonos alkalmazás segítségével lehet bejutni a szobába, illetve annak segítségével vehetjük igénybe a szobaszervizt is.
Az ASPCA (Amerikai Társaság az Állatkínzás Megelőzésére) adatai szerint 23 millió amerikai háztartás bővült valamilyen háziállattal a koronavírus megjelenésével. Egy általuk végzett felmérés pedig arra is rámutatott, hogy a gazdik szeretik mindenhova magukkal vinni hű társukat, legyen az egy éttermi vacsora vagy egy hosszabb távú nyaralás. A Hilton szállodalánc márka-vezérigazgatója úgy tudja, hogy az utazók 100%-ban állatbarát helyet keresnek a kisállat-toleráns szállások helyett. Éppen ezért olyan programot hoztak létre, amelynek keretében profi kisállat-szakértők állnak a vendégek szolgálatára, így bármilyen egészségügyi vagy viselkedési kérdésre választ kaphatnak az ottlétük során.
Környezetbarát piperecikkek
„Itt az idő búcsút venni a miniatűr fürdőszobai tisztálkodószerektől!” – mondja Jane Mackie, az IHG Hotels & Resorts luxusmárkák globális marketingjéért felelős alelnöke. A szakember szerint az egész világon minden nagyobb szállásadó erőfeszítést tesz idén arra, hogy jelentősen csökkentse az egyszer használatos műanyag-hulladékokat. Ennek eredményeként idén egyre több környezetbarát, újratölthető samponos, hajbalzsamos és testápolós flakon kerül a szobákba, ami csak azoknak rossz hír, akik rendszerint hazavitték a szobákból a mini verziókat.
Fotó: Shutterstock
A közös helyiségeikről és a csoportos tárgyalótermeikről ismert szálláshelyek, mint például a citizenM, a The Hoxton vagy a Graduate Hotels is egyre népszerűbbek. Mi sem bizonyítja jobban, hogy ezek a „barátságos” szálláshelyeket kétszer annyian keresték fel az elmúlt évben, mint korábban bármikor. Az emberek ugyanis igyekeznek minél több időt társaságban tölteni, ezért is szorultak vissza Airbnb-lakások. A szakértők szerint ez a tendencia 2022-ben még inkább jellemző lesz, ezért egyre több szálloda hoz létre különböző közösségi pontokat, közösségépítő egységeket, beleértve a szabadtéri teraszokat, tetőteraszokat és társalgókat.
Még több koktél
A Hilton Hotels 2022-es jelentése szerint a tequila értékesítése 209%-kal nőtt az elmúlt két évben – ez pedig valószínűleg a sok-sok Margarita koktélnak is köszönhető. A prémium szeszes italok iránti megnövekedett érdeklődés eredményeként várhatóan néhány szállodában új, egyedi koktélélményekkel várják a lazulásra vágyó vendégeket, beleértve a kellemesebb zeneélményt és a szabadtéri programokat.