Bevállalnád? Így utazhatsz el vonattal az EU legdélebbi pontjáról a legészakibbra Bevállalnád? Így utazhatsz el vonattal az EU legdélebbi pontjáról a legészakibbra
Fotó: Shutterstock

2024-05-14

  • Drive
  • Drive-tipp
  • Bevállalnád? Így utazhatsz el vonattal az EU legdélebbi pontjáról a legészakibbra

Bevállalnád? Így utazhatsz el vonattal az EU legdélebbi pontjáról a legészakibbra

A hálókocsis vonatoktól kezdve a hegyvidékes tájakon közlekedő járatokig, Európa a világ egyik legátfogóbb vasúthálózatával rendelkezik. A társaságoknak köszönhetően akár az egész kontinenst bejárhatjuk vonatra szállva, de vajon mennyire lenne bonyolult az Európai Unió legdélebbi pontjáról eljutni a legészakibbra? Röviden: egy hosszú úttal kell számolni, de maga a folyamat egészen könnyű.

Az Európai Unió legdélebbi vasútállomása gyakorlatilag a szicíliai Pozzallóban van, ám mivel Pozzallo egy sziget, és itt a vonatok helyett javarészt buszok járnak, ezért tekintsük helyette a spanyolországi Algeciras állomást a kontinens legdélebbi pályaudvarának.

A kontinens legészakibb vasútállomása a norvégiai Narvik lenne, ám mivel Norvégia nem tagja az EU-nak, ezért a címet a Svédországban található Vassijaure viselheti. Vassijaure állomására azonban nem nagyon közlekednek utasszállító vonatok, így az EU legészakibb vonattal is elérhető pontjának a település szomszédságában található Riksgränsen tekinthető – hívja fel rá a figyelmet a Matador Network.

Azért Norvégiában is megéri vonatozni: Észak-Európa legmagasabban fekvő vasútvonala, aminek alig akad párja

Mivel mind Algeciras, mind pedig Riksgränsen egy kevésbé frekventált célpontnak számítanak, ezért nem lehetséges egy pillanat alatt eljutni az egyiktől a másikhoz,

ám a következő útvonalterv segítségével mindezt négy éjszaka alatt megtehetjük.

A következő járatok egész évben közlekednek, így az útitervbe nincsenek belekalkulálva a szezonális lehetőségek. A kirándulás során két éjszakát szálláshelyeken, kettőt pedig vonaton tölthetünk el.

Az első szakasz: Spanyolország

Algeciras állomásáról indulva először Málagába, pontosan az Antequera-Santa Ana állomásra juthatunk el. Ezt követően az AVE gyorsvonattal a Madrid-Puerta De Atocha pályaudvarra léphetünk be. Madridból Barcelona felé vegyük az irányt, ahova szintén az AVE nagysebességű járattal juthatunk el a Barcelona Sants állomásra. Mindennek az ára nagyjából 62 ezer forintra tehető.

Barcelonában töltsünk el egy éjszakát, mielőtt másnap nekivágnánk a túra második szakaszába.

És azt tudtad, hogy Új vasútvonal kötheti össze a tengerparti városokat Dél-Spanyolországban?

Fotó: Elvis Bekmanis / Unsplash

A második szakasz: Spanyolországtól Svédországig

Barcelonából szálljunk fel a TGV INOUI egyik járatára, mellyel egészen Franciaország fővárosáig, Párizsig utazhatunk. A párizsi Gare de Lyon állomáson leszállva sétáljunk át a Gare de l’Est pályaudvarra, ahonnan egy ICE vonat egészen a frankfurti Frankfurt am Main Hbf pályaudvarra visz majd minket.

Innen induljunk tovább Hamburg felé, ahonnan a következő állomás Koppenhága. Koppenhágából már csak Stockholmig kell eljutnunk ahhoz, hogy – egy stockholmi szálláshelyen töltött éjszaka után – belekezdjünk vonatos kirándulásunk utolsó, Svédországot érintő szakaszába. Ez a második szakasz az utazás legdrágább része, ami összesen nagyjából 165 ezer forintba kerül.

Fotó: Unsplash/Febiyan

A harmadik szakasz: Svédország

Svédországban már egyszerű dolgunk van, ugyanis Stockholmból egy hálókocsis vonattal könnyedén eljuthatunk Riksgränsen állomására. A jegyek ára 27 ezer forint környékén mozog, a Matador Network viszont figyelmeztet, hogy ez a járat csak 2024. június 18. után fog közlekedni, mivel jelenleg különböző munkálatok miatt terelve közlekednek a vonatok.

Ha térképen is megnéznéd a teljes útvonalat, ide kattintva teheted meg.

Fotó: Anna Hunko / Unsplash

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!