2023-12-25
2024 legjobb vonatútjai Európában, amiket érdemes lesz kipróbálni
Európa vasúthálózata eddig is népszerű volt az utazók körében, ám a fenntarthatósági célok miatt az országok – különböző ajánlatokkal – egyre inkább ösztönzik az utasokat arra, hogy a vonatokat válasszák közlekedési eszközként. Mutatjuk, milyen lehetőségeket kínál a kontinens, és hogy mely utakat lesz érdemes kipróbálnunk jövőre!
A Párizs és Berlin között közlekedő hálókocsis útvonalának újraélesztése során az illetékesek többet tettek, mint szimplán helyreállítottak egy éjszakai járatot.
A hetente háromszor induló osztrák ÖBB-járat hírének nagyon sokan örültek, a járatnak köszönhetően pedig kényelmesen megismerkedhetnek az utazók mindkét várossal. Az útvonalon a világjárvány óta nem közlekedett éjszakai járat, és mivel jelenleg nincs nappali összeköttetés a két város között, ezért most a Nightjet lesz az egyetlen közvetlen út a francia és a német főváros között.
A járat Mannheimben csatlakozik a Brüsszelbe tartó és onnan induló kocsikhoz, így az utasoknak az Eurostarton keresztül egy alternatív csatlakozási lehetőséget kínál az Egyesült Királyságba. A tervek szerint a járatok 2024 őszén indulnak majd először.
Ezt olvastad már? Éjszakai körutazás: mutatjuk Európa legolcsóbb hálókocsis útvonalait!
Fotó: Moiz K. Malik / Unsplash
Az Európa egyik leghíresebb vonalaként ismert München-Bologna járat a Brenner-hágó csodálatos tájain át szállítja az utasokat. A hétórás út talán a kontinens egyik legszebb útvonalának számít, hiszen az Ausztria Tirol tartományának apró alpesi falvain keresztül zakatol. Ezt követően a tájat a Dolomitok vonulatai határozzák meg, majd mielőtt elérkezne Bolognába, a szerelvény Verona romantikus városát is érinti.
A járat jelenleg még a megszokott EuroCity kocsikkal közlekedik, ám 2024 tavaszától a vonal megújult Railjet kocsikat kap majd. Ezek között lesznek korszerűsített háromosztályos ülőhelyek és egy étkezőkocsi is, melynek jövő nyáron nehezen tudnak ellenállni majd az utazók.
Shutterstock
Ha az utazók egy más szemszögből szeretnék felfedezni Olaszországot, akkor érdemes kipróbálniuk a déli partok mentén zakatoló, hétórás vonatutat. A 472 kilométert kitevő utazás Taranto és Reggio di Calabria tengerparti településein visz végig, javarészt a Jón-tenger partján haladva.
Mivel a vasútvonal nem a legnépszerűbb úti célokat köti össze, ezért nem kell turisták tömegeire számítanunk a járatokon.
Calabriát ráadásul nem is muszáj elhagynunk: Az elnéptelenedő dél-olasz régió, ahol milliókat fizetnek, ha odaköltözünk
Fotó: Shutterstock
Annak ellenére, hogy Zaragoza számít a jól ismert művész, Francisco Goya szülőhelyének, a város eddig valamiért elkerülte a turisták figyelmét. Az Aljafería-palotának otthont adó településen föld alatti római kori maradványokkal, de egy origami múzeummal is találkozhatunk. A helyi pályaudvarról naponta kétszer indul regionális járat északra, ami végül az 1040 méteres magasságon fekvő Canfranc településére viszi el az utasokat.
Az útvonalon egészen az 1970-ig sokan szálltak át más járatokra, ám a helyi híd megrongálódása miatt az utasok nem tudtak továbbmenni a franciaországi Pau településére. Emiatt évtizedeken át csak a túrázók látogatták meg területét, ám az állomás épületét tavaly felújították, és egy szállodát, illetve egy gyógyfürdőt alakítottak ki a helyén. Emiatt a Pireneusok vonulatain áthaladó útra nem csupán a látványért érdemes beruházni, hanem akkor is, ha pihenéssel zárnánk az utazást.
A szerelmeseknek is jó választás Spanyolország: Egy napsütötte, olcsó andalúz várost ajánlanak a szerelmeseknek 2024-re
A repülés alternatívájaként szolgáló Eurostar vonatai nagy sebességgel közlekednek a két város között: az utazás alig négy órát vesz igénybe. Azonban az amszterdami Centraal állomás felújítása miatt 2024 júniusától a járatok kényszerszünetet tartanak majd. Emiatt az utasok Brüsszelt érintve, szintén az Eurostar szerelvényeivel tudnak majd eljutni egyik helyről a másikra.
Fotó: Shutterstock