2024 legjobb vonatútjai Európában, amiket érdemes lesz kipróbálni 2024 legjobb vonatútjai Európában, amiket érdemes lesz kipróbálni
Fotó: Shutterstock

2023-12-25

2024 legjobb vonatútjai Európában, amiket érdemes lesz kipróbálni

Európa vasúthálózata eddig is népszerű volt az utazók körében, ám a fenntarthatósági célok miatt az országok – különböző ajánlatokkal – egyre inkább ösztönzik az utasokat arra, hogy a vonatokat válasszák közlekedési eszközként. Mutatjuk, milyen lehetőségeket kínál a kontinens, és hogy mely utakat lesz érdemes kipróbálnunk jövőre!

Párizs-Berlin Nightjet – Franciaország, Németország

A Párizs és Berlin között közlekedő hálókocsis útvonalának újraélesztése során az illetékesek többet tettek, mint szimplán helyreállítottak egy éjszakai járatot.

A hetente háromszor induló osztrák ÖBB-járat hírének nagyon sokan örültek, a járatnak köszönhetően pedig kényelmesen megismerkedhetnek az utazók mindkét várossal. Az útvonalon a világjárvány óta nem közlekedett éjszakai járat, és mivel jelenleg nincs nappali összeköttetés a két város között, ezért most a Nightjet lesz az egyetlen közvetlen út a francia és a német főváros között.

A járat Mannheimben csatlakozik a Brüsszelbe tartó és onnan induló kocsikhoz, így az utasoknak az Eurostarton keresztül egy alternatív csatlakozási lehetőséget kínál az Egyesült Királyságba. A tervek szerint a járatok 2024 őszén indulnak majd először.

Ezt olvastad már? Éjszakai körutazás: mutatjuk Európa legolcsóbb hálókocsis útvonalait!

Fotó: Moiz K. Malik / Unsplash

München-Bologna – Németország, Olaszország

Az Európa egyik leghíresebb vonalaként ismert München-Bologna járat a Brenner-hágó csodálatos tájain át szállítja az utasokat. A hétórás út talán a kontinens egyik legszebb útvonalának számít, hiszen az Ausztria Tirol tartományának apró alpesi falvain keresztül zakatol. Ezt követően a tájat a Dolomitok vonulatai határozzák meg, majd mielőtt elérkezne Bolognába, a szerelvény Verona romantikus városát is érinti.

A járat jelenleg még a megszokott EuroCity kocsikkal közlekedik, ám 2024 tavaszától a vonal megújult Railjet kocsikat kap majd. Ezek között lesznek korszerűsített háromosztályos ülőhelyek és egy étkezőkocsi is, melynek jövő nyáron nehezen tudnak ellenállni majd az utazók.

Shutterstock

Ionian Railway – Olaszország

Ha az utazók egy más szemszögből szeretnék felfedezni Olaszországot, akkor érdemes kipróbálniuk a déli partok mentén zakatoló, hétórás vonatutat. A 472 kilométert kitevő utazás Taranto és Reggio di Calabria tengerparti településein visz végig, javarészt a Jón-tenger partján haladva.

Mivel a vasútvonal nem a legnépszerűbb úti célokat köti össze, ezért nem kell turisták tömegeire számítanunk a járatokon.

Calabriát ráadásul nem is muszáj elhagynunk: Az elnéptelenedő dél-olasz régió, ahol milliókat fizetnek, ha odaköltözünk

Fotó: Shutterstock

Zaragoza-Canfranc – Spanyolország, Franciaország

Annak ellenére, hogy Zaragoza számít a jól ismert művész, Francisco Goya szülőhelyének, a város eddig valamiért elkerülte a turisták figyelmét. Az Aljafería-palotának otthont adó településen föld alatti római kori maradványokkal, de egy origami múzeummal is találkozhatunk. A helyi pályaudvarról naponta kétszer indul regionális járat északra, ami végül az 1040 méteres magasságon fekvő Canfranc településére viszi el az utasokat.

Az útvonalon egészen az 1970-ig sokan szálltak át más járatokra, ám a helyi híd megrongálódása miatt az utasok nem tudtak továbbmenni a franciaországi Pau településére. Emiatt évtizedeken át csak a túrázók látogatták meg területét, ám az állomás épületét tavaly felújították, és egy szállodát, illetve egy gyógyfürdőt alakítottak ki a helyén. Emiatt a Pireneusok vonulatain áthaladó útra nem csupán a látványért érdemes beruházni, hanem akkor is, ha pihenéssel zárnánk az utazást.

A szerelmeseknek is jó választás Spanyolország: Egy napsütötte, olcsó andalúz várost ajánlanak a szerelmeseknek 2024-re

Amszterdam-London – Hollandia, Egyesült Királyság

A repülés alternatívájaként szolgáló Eurostar vonatai nagy sebességgel közlekednek a két város között: az utazás alig négy órát vesz igénybe. Azonban az amszterdami Centraal állomás felújítása miatt 2024 júniusától a járatok kényszerszünetet tartanak majd. Emiatt az utasok Brüsszelt érintve, szintén az Eurostar szerelvényeivel tudnak majd eljutni egyik helyről a másikra.

(Lonely Planet)

Fotó: Shutterstock

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!