Ilyen autót vásárolnának a magyarok, ha a pénz nem lenne szempont Ilyen autót vásárolnának a magyarok, ha a pénz nem lenne szempont
Illusztráció.
Fotó: Shutterstock

2024-12-28

  • Drive
  • Tech
  • Ilyen autót vásárolnának a magyarok, ha a pénz nem lenne szempont

Ilyen autót vásárolnának a magyarok, ha a pénz nem lenne szempont

A Totalcar arra volt volt kíváncsi, hogy a magyarok milyen meghajtású autót vásárolnának akkor, ha nem számítana az ár. A Pulzus Kutató átfogó felméréséből kiderült, melyik típust preferálja a hazai közönség. Mutatjuk!

A megkérdezettek legnagyobb része – 33 százaléka – hagyományos motorral hajtott autót szeretne, azaz benzin- vagy dízelmotorosat. A nyomukban ott vannak a hibridek 29 százalékkal. A villanyautókat választók aránya elérte a 16 százalékot, ami meghaladja az európai átlagot és sokkal magasabb a magyar e-autók piaci részesedésénél. Azaz az ár biztosan visszatartó erő – mutatja be az eredményeket haszon.hu.

Életkor szerint a középkorúak bőven az átlag felett szavaznak (42%) a hagyományos autókra. Miközben a fiatalok és a 60 felettieknél a hibrid kerülne a főszerepbe (32 illetve 31%). A villanyautóknál lényegében azonos az arány (16-17%).
Hibridpárti diplomások

Végzettségre a diplomások is hibridpártiak, 46 százalékuk venne ilyen autót. És ők azok (24%), akik legkisebb arányban vásárolnának belső égésű autót, ha az ár nem számítana. Emellett az érettségizetteknél fej fej mellett haladnak a hibridek és a hagyományos motorral hajtott autók. Ha településtípus szerint nézzük, akkor a budapestiek 35%-a nem vásárolna autót, míg a községekben élőknek csak 12%-a válaszolta ezt. Hibridet legmagasabb arányban a vármegyeszékhelyen élők (34%) és a budapestiek (32%) vennének

Melyik használt autók fogyasztják a legkevesebbet?

Fontos szempont az autóválasztásnál a fogyasztás. Az egyik legnagyobb európai, felhasználóalapú adatbázisból, a Spritmonitorból közölt fogyasztási átlagadatokat a Vezess.hu, amelyek minden létező motorvariáció figyelembevételével készültek. 

A benzinesek közül a Toyota Yaris Cross fogyaszt a legkevesebbet, 100 kilométeren 4,6 litert, majd a Suzuki Celerio (4.6), a Toyota Yaris Hybrid (4.8), a Hyundai IONIQ (4.8), a Suzuki Swace (4.9), a Honda Jazz Hybrid (5,0) és a Kia Niro (5,1) következnek. A dízelek közül az élen az Audi A2 3L (3,6), második a Volkswagen Lupo 3L (3,7), harmadik a Citroen AX (4,2), negyedik a Smart Fortwo (4,2), ötödik a Citroen C1 (4,3), hatodik a Peugeot 107 (4,3), hetedik a Toyota Aygo 4,6 liter/100 km-es fogyasztással.

Image
Toyota Yaris Cross
Fotó: Shutterstock
Milliós árcsökkenés a használtautó-piacon

Nemrég azt is megírtuk, hogy 2024-ben a magyar használtautó-piac vegyes tendenciákat mutatott: miközben a hagyományos hajtásláncú modellek iránti kereslet élénkülése drágulást hozott, az elektromos autók árcsökkenése felgyorsult a Használtautó.hu adatai alapján. Az Opel Astra átlagára például 100 ezer forinttal nőtt, míg a Suzuki Swifté 10 százalékkal drágult. Ezzel szemben a Focus átlagára 150 ezer forinttal csökkent. Az euró-forint árfolyam kedvezőtlen alakulása, illetve a hagyományos autók iránti kereslet növekedése miatt azonban az ilyen használt autók esetében általánosan drágulást lehetett tapasztalni.

Ezzel szemben az elektromos autók ára továbbra is csökken. A Tesla Model 3 ára például 4 millió forinttal olcsóbb lett, és a BMW i3 árában is 2 millió forintos csökkenést láthatunk. Elektromos Dacia Springhez már 5 millió forint alatt hozzájuthatunk használtan, de a Hyundai Ioniq-et is átlagosan 6,8 millió forintért kínálják.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!