2024-12-28
Ilyen autót vásárolnának a magyarok, ha a pénz nem lenne szempont
A Totalcar arra volt volt kíváncsi, hogy a magyarok milyen meghajtású autót vásárolnának akkor, ha nem számítana az ár. A Pulzus Kutató átfogó felméréséből kiderült, melyik típust preferálja a hazai közönség. Mutatjuk!
A megkérdezettek legnagyobb része – 33 százaléka – hagyományos motorral hajtott autót szeretne, azaz benzin- vagy dízelmotorosat. A nyomukban ott vannak a hibridek 29 százalékkal. A villanyautókat választók aránya elérte a 16 százalékot, ami meghaladja az európai átlagot és sokkal magasabb a magyar e-autók piaci részesedésénél. Azaz az ár biztosan visszatartó erő – mutatja be az eredményeket haszon.hu.
Végzettségre a diplomások is hibridpártiak, 46 százalékuk venne ilyen autót. És ők azok (24%), akik legkisebb arányban vásárolnának belső égésű autót, ha az ár nem számítana. Emellett az érettségizetteknél fej fej mellett haladnak a hibridek és a hagyományos motorral hajtott autók. Ha településtípus szerint nézzük, akkor a budapestiek 35%-a nem vásárolna autót, míg a községekben élőknek csak 12%-a válaszolta ezt. Hibridet legmagasabb arányban a vármegyeszékhelyen élők (34%) és a budapestiek (32%) vennének
Fontos szempont az autóválasztásnál a fogyasztás. Az egyik legnagyobb európai, felhasználóalapú adatbázisból, a Spritmonitorból közölt fogyasztási átlagadatokat a Vezess.hu, amelyek minden létező motorvariáció figyelembevételével készültek.
A benzinesek közül a Toyota Yaris Cross fogyaszt a legkevesebbet, 100 kilométeren 4,6 litert, majd a Suzuki Celerio (4.6), a Toyota Yaris Hybrid (4.8), a Hyundai IONIQ (4.8), a Suzuki Swace (4.9), a Honda Jazz Hybrid (5,0) és a Kia Niro (5,1) következnek. A dízelek közül az élen az Audi A2 3L (3,6), második a Volkswagen Lupo 3L (3,7), harmadik a Citroen AX (4,2), negyedik a Smart Fortwo (4,2), ötödik a Citroen C1 (4,3), hatodik a Peugeot 107 (4,3), hetedik a Toyota Aygo 4,6 liter/100 km-es fogyasztással.

Nemrég azt is megírtuk, hogy 2024-ben a magyar használtautó-piac vegyes tendenciákat mutatott: miközben a hagyományos hajtásláncú modellek iránti kereslet élénkülése drágulást hozott, az elektromos autók árcsökkenése felgyorsult a Használtautó.hu adatai alapján. Az Opel Astra átlagára például 100 ezer forinttal nőtt, míg a Suzuki Swifté 10 százalékkal drágult. Ezzel szemben a Focus átlagára 150 ezer forinttal csökkent. Az euró-forint árfolyam kedvezőtlen alakulása, illetve a hagyományos autók iránti kereslet növekedése miatt azonban az ilyen használt autók esetében általánosan drágulást lehetett tapasztalni.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!