2024-06-02
Új szedánnal állt elő a BYD, a Skoda Octaviával versenyezhet
Új modellel jelentkezett a Szegeden is gyárat építő BYD: a kínai cég autói Európa-szerte is egyre népszerűbbek, most pedig egy vadiúj szedánnal egészült ki a kínálatuk. A jármű legnagyobb versenytársa feltehetően a Skoda Octavia lehet.
A kínai BYD folyamatosan terjeszkedik az európai piacon, legfrissebb termékük pedig egy, a Skoda Octaviánál kicsit nagyobb szedán.
A BYD Seal 06 plug-in hibrid autó 100 lóerős benzinmotorral és egy 163, illetve 218 lóerős elektromotorral rendelkezik.
A 4,83 méter hosszú, 2,79 méteres tengelytávval bíró autó akkumulátorainak kapacitása 10 és 15,9 kWh között mozog. Ennek köszönhetően a Seal elektromos hatótávja 80, valamint 120 kilométeren áll.
Ez is érdekelhet! Három modellel kecsegtet a BYD, ennyibe kerülhetnek az új luxusautók
A belsejében egy digitális műszeregység és egy 15,6 hüvelykes, forgatható kijelzőt is találunk, de klímaberendezéssel, egy hat hangszórós hangrendszerrel, továbbá egy okostelefonos hozzáférési rendszerrel is felszerelték.
Ráadásul a Seal 06 ára sem vészes: az értesülések szerint a modell alapára 4,9 millió forintra, feltuningolt változata pedig 6,9 millió forintra tehető.
Ahogy a Haszon kiemeli, Kína autóexportja mintegy 23 százalékkal növekedett 2024 első negyedévében, a Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) szerint
eddig 1,32 millió autó került Európába.
A külföldre szállított járművek számában is emelkedés (+40%) volt tapasztalható, így jelenleg körülbelül 470 ezer kocsi van az országhatáron kívül.
Habár az exportkirályok még mindig az állami SAIC és a Cherry, az újgenerációs (tölthető hibrid, tisztán elektromos és üzemanyagcellás) autók tekintetében a BYD áll az élen. Az első három hónapban a SAIC 126 ezer, a Cherry 118 ezer, a Great Wall Motor 87 ezer, a BYD pedig 51 ezer autót exportált.
A hidrogénautók piaca is érdekes: Hidrogénautóval állt elő a Hyundai
Újgenerációs autókból azonban BYD 47 ezret, a SAIC 31 ezret, a Geely 13 ezret szállított külföldi piacokra. Érdekesség, hogy a teljes autóexport értéke most 25,2 milliárd dolláron áll (+18%), ebből az újgenerációs modellek 11,1 milliárd dollárt tesznek ki.
Ugyanakkor ezek átlagára 4378 dollárral csökkent, ami jól mutatja, hogy bár Kína magasabb árfekvésű autókat szállít a külpiacokra. a tömeggyártással képes volt csökkenteni az árakon.
Európa egyébként Kína fő exportpiacává vált: az első negyedévben 216 ezer autóval látták el a kontinenst. Európát Ázsia (121 ezer), Dél-Amerika (56 ezer) és Észak-Amerika (32 ezer) követi a listán.