2023-10-12
Melyik légitársaságnál ne vegyél fapados repülőjegyet? (Ha fontos a poggyászod...)
Az elmúlt öt év adatait gyűjtötték össze az Egyesült Királyságban, hogy kiderüljön, melyik diszkont légitársaság vigyázott legkevésbé az utasok poggyászára. Az egyik vállalatra ennyi idő alatt majdnem ezer panasz érkezett – ezek közül volt, ami elveszett csomag okán, és volt, ami megsérült bőrönd miatt futott be. A brit Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAA) ellenőrzi, hogy a légitársaságok kártalanítják-e az utasokat a veszteségükért, hiszen az Egyesült Királyságban az a szabály, hogy teljes mértékben a légitársaság felelőssége, hogy a csomagok épségben és jó helyre érkezzenek meg.
Biztos, hogy jó a lista?
A brit Forbes által készített lista elég nagy panaszszámokat mutat az olyan népszerű fapadosoknál, mint a nálunk is népszerű Ryanair vagy az Easyjet. Az Easyjet szóvivője azt nyilatkozta, hogy egy másik, szerinte valid mérés, a World Tracer adatai alapján ez az egyik legmegbízhatóbb a cég. A Ryanair pedig rámutat arra a mérési hibára, miszerint a Forbes statisztikája nem említi, hogy mennyi utasból tett közel ezer ügyfél panaszt, ami már csak azért sem elhanyagolható, mert a Ryanair éves utasszáma nagyon magas az Egyesült Királyságban: 10 000 utasra jut egy sérült vagy elveszett poggyász, ami valóban egy igen jó szám. Íme, a Forbes listája az általuk végzett mérés alapján. Egyetértesz a top tízzel, vagy neked más a tapasztalatod a fapados légitársaságoknál?
- Ryanair (954 panasz)
- British Airways (844 panasz)
- Easyjet (565 panasz)
- Wizz Air (552 panasz)
- Norwegian (419 panasz)
- Flybe (297 panasz)
- Turkish Airlines (195 panasz)
- Virgin Atlantic (182 panasz)
- Tap Portugália (160 panasz)
- Ibéria (105 panasz)
Fotó: Shutterstock