2025-10-04
Ezekért a használt autókért kapkodnak leginkább a vevők
A magyar használtautó-piac továbbra is a Suzukik terepe: az Ignis, a Wagon R+ és a Swift rekordgyorsasággal találnak új gazdára. Az eladási időt ugyanakkor az autó életkora és hajtáslánca is jelentősen befolyásolja.
A használtautó-piac forgási sebessége jól mutatja, mennyi idő telik el átlagosan a hirdetés feladásától a tényleges eladásig – és a friss adatokból egyértelműen látszik, mely modellek a legkeresettebbek Magyarországon – írja a Haszon a hvg.hu alapján.
2025-ben január és augusztus között a Suzuki modelljei vitték a prímet: az Ignis átlagosan mindössze 14,9 nap alatt talált új gazdára, a Wagon R+ 15,5 nap, az SX4 16,6 nap, a Swift pedig 18 nap alatt kelt el. A siker okát Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője a márka egyszerű, olcsón és megbízhatóan szervizelhető konstrukciójában látja, amely sok vásárló számára vonzó alternatívát jelent. A toplistán emellett a Peugeot 307 is az élmezőnybe került, 18,1 napos átlagos eladási idővel.

Az is jól látszik, hogy az autók kora erősen befolyásolja az értékesítési sebességet. A 15 évnél idősebb járművek alig három hét alatt gazdára találnak, míg a 10–14 évesek esetében már majdnem 26 nap, az 5–9 éveseknél 27,5 nap, a legfiatalabb, 0–4 éves modelleknél pedig átlagosan 42,5 nap telik el a vásárlásig.
A hajtáslánc szintén meghatározó tényező: a benzines autók 25,9 nap alatt kelnek el, a dízelek alig lassabban, 26,4 nap alatt. Az elektromos modellek átlagosan 33,3 napig várnak új tulajdonosra, míg a hibridek még ennél is hosszabb ideig, 35,4 napig.
Az árakat tekintve továbbra is emelkedésről szólnak a beszámolók: 2025 augusztusában a kínálati átlagár 5,5 millió forintra nőtt a tavalyi 5,3 millióról. A meghirdetett autók 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették, de egyre nagyobb arányban találni az 5–10 millió közötti, illetve a 10 millió fölötti kategóriákban is járműveket. A leggyakrabban meghirdetett márkák élmezőnyében nem történt nagy változás: továbbra is a Volkswagen és a BMW vezet, a Ford pedig átvette a harmadik helyet az Opeltől.
Az éves értékvesztés hajtáslánctól függően eltérő: a benzinesek átlagosan 6,9, a dízelek 7,9, az elektromos autók 8, míg a hibridek 6,1 százalékot veszítenek értékükből. Minden további ezer kilométer megtétele körülbelül 0,2 százalékos árcsökkenést jelent. Az állapot szintén erős tényező, ha árszabásról van szó: az újszerű autók közel 28 százalékkal magasabb áron kínálhatók, míg a sérültek akár 59 százalékkal is olcsóbbak lehetnek.
A tíz legnépszerűbb modell kínálati átlagárát tekintve a Suzuki Swift emelkedett a legnagyobb mértékben, 9,6 százalékkal, míg a Ford Mondeo ára ezzel szemben több mint 10 százalékos visszaesést mutatott egyetlen év alatt.
Olvasd el ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!