Hidrogénautóval állt elő a Hyundai Hidrogénautóval állt elő a Hyundai
Fotó: Fotó: Mpho Mojapelo / Unsplash

2024-05-30

  • Drive
  • Tech
  • Hidrogénautóval állt elő a Hyundai

Hidrogénautóval állt elő a Hyundai

Egyre több gyártó kísérletezik a hidrogénes megoldásokkal: legútóbb a Hyundai szerezte meg az engedélyt arra, hogy egy új hidrogénautó gyártásába kezdjen bele – ám a tulajdonosoknak nincs könnyű dolga.

A Hyundai még 2022 nyarán ismertette az N Vision 74 Concept autót, ám a cég csak a napokban kapott engedélyt arra, hogy bele is kezdjen a modell limitált, 200 darabos gyártásába.

A röviden csak N74 néven futó jármű egy újszerű, hibrid hidrogénrendszerrel működik, ami az akkumulátort hidrogéncellákkal kombinálja.

A hátsó tengelyeken elhelyezett villanymotorok 774 lóerős teljesítménnyel bírnak, a tervek szerint pedig két évig fogják gyártani. Ez azt jelenti, hogy minden évben 100 darab kerülhet a piacra.

Az autó kezdőára 500 millió wonra, azaz nagyjából 130 millió forintra tehető.

Ez is érdekelhet! Viszlát slusszkulcs! Ujjlenyomattal indítható a Kia frissített modellje

Nem minden tulajdonos boldog

Ahogy a Haszon is felhívja rá a figyelmet, több hidrogénautó-tulajdonos is megbánta választását. Az egyik legnépszerűbb modell, a Toyota Mirai például annyira nem tetszett néhány vásárlónak, hogy közülük jó páran jogi lépéseket tettek azért, hogy a japán cég visszavegye az autókat.

Az Egyesült Államokból különösen sok panasz érkezett: az országban a hidrogéntöltő állomások száma folyamatosan csökken, és a tulajdonosok jelenleg is csak 52 helyen tudják feltölteni autóikat.

A töltőállomások például technikai és ellátási problémákkal is küzdenek: olyan esetről is lehetett hallani, amikor a nagy hideg miatt a töltőfej hozzáfagyott az egyik autóhoz.

Erről olvastál már? Ezek a legnépszerűbb kínai autók Európában

A hidrogén ára ráadásul az utóbbi időszakban háromszorosára nőtt,

így egy tankolásért több mint 200 dollárt, tehát akár 74 ezer forintot is ki kell adni. A Toyotának mindemiatt most 30 pert kell rendeznie. A tulajdonosok szerint a cég félrevezette őket az autó hatótávolságát és a hidrogénhálózat megbízhatóságát illetően, és azt állítják, hogy a kereskedők is lódítottak a vezetői élménnyel kapcsolatban.

Eddig a Toyota elutasította ezeket a vádakat, mondván semmilyen műszaki gond nincs az autókkal.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!