Bivalyerős SUV-modellel jelentkezett BMW Bivalyerős SUV-modellel jelentkezett BMW
Fotó: Fotó: Shutterstock

2024-03-29

Bivalyerős SUV-modellel jelentkezett BMW

Szupererős új terepjárót dobott piacra a BMW, aminek teljesítménye még a cég eddigi csúcsmodelljét, az XM Label Redet is felülmúlja. A terepjáró már Magyarországon is kapható, az árától viszont lehet dobunk egy hátast.

A BMW legújabb modellje, a nagyméretű hibrid XM SUV bivalyerősre sikeredett. Már az alapmodell is 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotorral van felszerelve, de a tuningolt változata még ennél is többet bír.

Az alapváltozat 653 lóerővel és 800 Nm-mel bír, amit Magyarországon 71,6 millió forintért árulnak.

Ezt olvastad már? Kopogtat a jövő: mozgóképet vetít a talajra vezetés közben a Bentley új modellje

Az AC Schnitzer által tuningolt változata a napokban érkezett meg, ennek teljesítménye pedig még ennél is jobb. A 751 lóerős modell 900 Nm nyomatékra képes, ezzel a teljesítménnyel az eddigi csúcskategóriás autóét, az XM Label Redét is felülmúlja. Már ez is egy erős sorozatgyártású BMW-nek számított a maga 748 lóerős teljesítményével és az 1000 Nm-es csúcsnyomatékával.

Mindezt 82,2 millió forintos kezdőáron.

A Haszon megjegyzi, a tuningolt modell az elődjénél nagyjából 20-25 milliméterrel alacsonyabbra van ültetve, valamint egyedi, 23 colos könnyűfém felnikkel van felszerelve. Menetteljesítménye egyelőre még ismeretlen, a cég várhatóan később közli majd az adatokat.

Összehasonlításképpen az XM 4,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, míg az XM Label Red 3,9 másodperc alatt teszi meg ugyanezt. A végsebességük 270-290 km/h között van.

Az év autója díjat viszont a Renault vihette haza: 18 év után ismét egy Renault az év autója

A BMW még mindig megbízhatónak számít

Arról már mi is beszámoltunk, hogy 2024-re vonatkozóan is megvizsgálták, hogy egyes autómárkáknál mennyire gyakoriak a vásárlást követően fellépett meghibásodások. A felmérésben az amerikai piacot vizsgálták, és ennek fejében nézték meg, hogy a forgalomba helyezést követő három évben mennyi hibát regisztráltak egyes márkáknál.

A felmérést végző J.D. Power statisztikái szerint ugyan csak kicsivel, de romlott a helyzet:

míg tavaly 100 autóra 186 meghibásodás jutott, addig idén az utóbbi szám 190-re ugrott.
Mindenesetre az kiderült, hogy mely autómárkák új autói esetében tapasztalták a legkevesebb meghibásodást, a toplistára pedig a BMW is felkerült:
  1. Lexus – 135
  2. Toyota – 147
  3. Buick – 149
  4. Chevrolet – 174
  5. MINI – 174
  6. Porsche – 175
  7. Mazda – 185
  8. Kia – 187
  9. BMW – 190
  10. Dodge – 190

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazin néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!