2024-06-07
Végleg elköszön a belső égésű motoroktól a japán autógyártó
Végleg leszámol a belső égésű motorokkal a Nissan, a gyártó ezentúl inkább az elektromos technológiákra helyezné a hangsúlyt. Ez valamennyire szembemegy a többi japán cég tendenciáival: a Toyota, a Mazda és a Subaru is kitart a belső égésű motorok mellett.
Ugyan több japán autógyártó is elkötelezett a belső égésű motorok mellett, a Nissan úgy tűnik, hogy teljesen lemond a technológiáról. A gyártó bejelentése szerint többé nem fog benzin- és dízelmotorokba fektetni, mivel úgy gondolják, hogy a jövő teljes egészében az elektromos járműveké.
Francois Bailly, a cég Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia régióért felelős vezető alelnöke azt is közölte, hogy az átállás a Nissan e-Power technológiával történik majd, amelyben a belső égésű motor nem a kereket hajtja, hanem egyfajta generátorként funkcionál az akkumulátor töltéséhez – tájékoztat a változásokról a Haszon.
A kedvező üzemanyag-fogyasztás elérésének érdekében belső égésű motorjainak hatásfokát 50 százalékra szeretné növelni. Ezen a megoldáson egyébként már évek óta dolgozik a Nissan, 2021-ben pedig már arról tájékoztatott, hogy az e-Power prototípus elérte a kívánt mérföldkövet.
Ha már új technológiák: Viszlát slusszkulcs! Ujjlenyomattal indítható a Kia frissített modellje

Fotó: John Cameron / Unsplash
Az átállás persze fokozatosan fog történni, és a folyamat során azt is figyelembe veszik, hogy egyes régiókban más-más előírásoknak kell megfelelniük. A benzinnel vagy dízellel működő motorok kivezetésének üteme így várhatóan mindenhol különbözni fog, a meglévő belső égésű motorokat pedig folyamatosan optimalizálni fogják azért, hogy megfeleljenek az szigorú környezetvédelmi szabályoknak.
A Toyota Csoport rekordértékesítést produkált 2023-ban, így továbbra is a világ elsőszámú autógyártója maradt. Ráadásul a cég 2023-ban történelmi rekordot is állított, hiszen
eddig senkinek sem sikerült 11 233 039 autót eladnia egyetlen évben.
Az elektromos járművek mellett a hidrogénautók is megjelentek: Hidrogénautóval állt elő a Hyundai

Fotó: Kenny Sabugo / Unsplash
Az eladásokban viszont meglepően alacsony (< 1%) a villanyautók aránya (104 018 darab), ezért a Toyota úgy döntött, hogy inkább a belső égésű motorokra összpontosít. Ez igencsak meglepő hozzáállásnak számít, mert a nagyobb gyártóknak éppen az a célja, hogy 10 éven belül teljesen áttérjenek az elektromos modellekre.