Tényleg megépül a világ leghosszabb függőhídja Szicília és az olasz szárazföld között Tényleg megépül a világ leghosszabb függőhídja Szicília és az olasz szárazföld között
Fotó: Makett a hídról - Fotó: NurPhoto / Getty

2024-02-01

  • Drive
  • Úti cél
  • Tényleg megépül a világ leghosszabb függőhídja Szicília és az olasz szárazföld között

Tényleg megépül a világ leghosszabb függőhídja Szicília és az olasz szárazföld között

Már a rómaiak korában gondolkoztak egy olyan ötleten, ami összekötné Szicíliát és az olasz anyaföldet, az Appennini-félszigetet. A jelenkorban is legalább másfél évtizede kacsintgatnak a lehetőséggel, most viszont úgy tűnik, hogy biztosan fel fog épülni.

A Messinai-szoroson átívelő híd 2009-ben már majdnem valósággá vált, ám a projektet 2013-ban végül gazdasági okok miatt lefújták. Még tavaly ősszel az olasz Webuild leadott egy, a híd technikai elemeiről szóló frissített projekttervezetet, az olasz kormány pedig el is fogadta azt a rendeletet, ami lehetővé teszi a híd felépítését. Olaszország közlekedési minisztere, Matteo Salvini úgy nyilatkozott, hogy 2024 nyarán szeretné elindítani a munkálatokat.

A híd ötlete viszont megosztja Olaszországot: egyesek szerint az átjáró a földrengések miatt veszélyes is lenne, sokan egyenesen pénzkidobásnak tartják. Ugyanakkor a másik oldal szerint közlekedési szempontból jelentős szereppel bírna felhúzása, de az olasz gazdaságot is felélénkítené.

Biztosan szép lesz: 6 elképesztő híd a világról, ahol a pazar kilátástól tátva marad a szánk

A híd tervezett 3666 méteres hosszával egyébként a világ leghosszabb függőhídja lehet.

A számítások szerint a háromsávos úton óránként 6000 gépjármű, és naponta mintegy 200 vasúti szerelvény közlekedhetne, valamint képes lenne tűrni a Richter-skála szerinti 7,5-ös erősségű földrengést is.

Bolognában is nagy befektetésekre van szükség: Megmentik Bologna ferdülő tornyát, 10 éves munka kezdődhet meg

Giancarlo Giorgetti gazdasági miniszter szerint a jóváhagyott híd felépítése nagyjából 12 milliárd euróból lenne kivitelezhető, melynek első három részletét 2026-ig bezárólag fizetnék ki.

Az olasz Ansa szerint a Messina-szoros hídja legkorábban 2032-re készülhet el, és Salvini szerint a munkálatok legalább 100 ezer állást teremtenének.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!