Egy gombnyomás után „csókfülkében" találhatjuk magunkat a német vonatokon Egy gombnyomás után „csókfülkében" találhatjuk magunkat a német vonatokon
Fotó: Fotó: Deutsche Bahn AG / Tobias Holzer

2024-04-24

  • Drive
  • Úti cél
  • Egy gombnyomás után „csókfülkében" találhatjuk magunkat a német vonatokon

Egy gombnyomás után „csókfülkében" találhatjuk magunkat a német vonatokon

A Deutsche Bahn német vasúttársaság a napokban tájékoztatta a nagyvilágot legújabb kezdeményezésükről: a vonatokon egy gombnyomásra elsötétíthetővé változtathatják az utasok egyes kabinfülkék üvegfalát. Habár a lehetőséget nem kifejezetten romantikus céllal hozták létre, a sajtóban hamar „csókfülkeként” kezdtek el rájuk hivatkozni.

A Deutsche Bahn különleges újításra adta a fejét, a vasúttársaság ugyanis Intercity Express (ICE) járataikat hamarosan elsötétíthető üvegfalakkal ruházná fel. A tervek szerint a 2 méterszer 70 centiméteres fülkék átlátszó falát egy gombnyomással mattfehérré tudnák változtatni az utasok.

A kabinok tervezésekor nem jelöltek ki specifikus célközönséget,

a kezdeményezéssel csupán lehetőséget szerettek volna adni az utasoknak arra, hogy a kabinból könnyedén személyes teret tudjanak varázsolni.

„A projektet nem egy adott utastípusra álmodtuk meg, jelenleg is különböző utasok körében teszteljük az egészet. Természetesen az üzleti utazóknak különösen jól jöhet ez a lehetőség, de ugyanúgy szimpatikus lehet a családoknak, az egyedül utazóknak vagy a pároknak is”

– fejtette ki az Independentnek a társaság egyik szóvivője.

Ezen a pályán például biztosan sokan örülnének neki: Filmbe illő tájakon halad végig Németország legmenőbb vonatútja

Fotó: Deutsche Bahn AG / Tobias Holzer

Dr. Michael Peterson, a Deutsche Bahn igazgatóságának tagja azt reméli a kezdeményezéstől, hogy a fülkéknek köszönhetően ezentúl az utasoknak lehetőségül lesz bizalmas, vagy éppen személyes jellegű beszélgetéseket folytatni.

Továbbá az üzleti utazóknak is jól jöhet a lehetőség, akik ilyen módon például könnyedén fogadhatnak és indíthatnak videohívásokat a vonatról.

Fotó: Deutsche Bahn AG / Tobias Holzer

Párhuzamosan egyébként egy másik frissítést is szeretnének implementálni a német vonatokon: a társaság digitális képernyőket szerelne fel a fülkékbe, melyeken az utasok jelezhetnék, hogy foglalt a helyük amennyiben egy adott pillanatban elhagynák a kabint. Ezen felül egy olyan ötlet is felmerült, hogy illatosító eszközöket szerelnének fel mind az ajtókhoz, mind pedig a megállóknál működő liftekhez.

Fotó: Deutsche Bahn AG / Tobias Holzer

Azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor vezetik be a változásokat, de az egyértelmű, hogy a Deutsche Bahn ilyen módon is szeretné felvenni a versenyt, amivel bizonyos tekintetben kompenzálnák az elöregedő, és olykor meghibásodó hálózatot. Míg például 2022-ben a távolsági szerelvényeknek csupán 65,2 százaléka érkezett meg időben, addig ez a szám tavaly 64 százalékra csökkent.

Ebben mondjuk a tolvajoknak is szerepük lehet: Egyre több a rézlopás, késnek a vonatok Európában

Ígéretük szerint 2023-ra a mesterséges intelligencia közreműködésével, valamint a pályafelújítások segítségével jóval korszerűbbé tudnák tenni Németország vasúti közlekedését.

Fotó: Deutsche Bahn AG / Tobias Holzer

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!