2025-04-14
Hegyet vett a Netflix-alapító, de te már nem síelhetsz rajta
A Netflix idén leköszönő vezérigazgatója és társalapítója, Reed Hastings még 2023-ban vette meg az Észak-Amerika egyik legnagyobb síterepének számító Powder-hegyet, így most már csak az síelhet lejtőin, aki képes megfizetni a borsos „belépőt”. A népszerű központból így tulajdonképpen egy luxusklub alakult, ahova tényleg csak a leggazdagabbak tudnak bejutni.
Reed Hastings, a Netflix egyik társalapítója 2023-ban megvásárolta az amerikai Utah államban található Powder Mountain síterepet, majd nem sokkal később a milliáros már új szabályokat kezdett el bevezetni a hegyen. Az egyik felvonót például már csak az használhatja, aki meg tudja fizetni az évi 100 ezer dolláros (kb. 36 millió forintos) tagsági díjat – szúrta ki a Skiplus.

A történetet hamar felkapta az amerikai sajtó, és nem meglepő módon az emberek is rögtön elkezdtek beszélni róla: sokak szerint ez már nem a síelés szeretetéről szól, hanem a lépés konkrétan egy hegy kisajátítása, ami jól szemlélteti, hogy mekkora hatalommal is bírnak a milliárdosok. Az új koncepció nyomán egyébként a terepet is átalakítanák: a környék egyfajta szabadtéri művészeti múzeummá változna, ahol világhírű művészek installációit, szobrait és interaktív alkotásait lehetne megtekinteni. Míg olyan területek is megmaradnak, amelyeket az átlagember is ki tud használni, a terep legjobb részeire már csak a társadalom legfelsőbb rétege juthat be.
A Powder Mountainről tudni kell, hogy 54 pályájával és 9 felvonójával Észak-Amerika legnagyobb síterepének számít, és bár korábban is egy ökoközpont kialakítása volt a cél, anyagai korlátok miatt nem minden terv valósult meg. Köztük volt például 500 ház kialakítása egy hegyvidéki faluban, de egészségügyi, tudományos és oktatási intézményeket is létre akartak hozni. Ezután lépett közbe Hastings egy nagy csekkel, akinek elvileg a célja, hogy az infrastruktúra és a szolgáltatások fejlesztésével egy nyugodt paradicsomot hozzon létre.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!