Nem tudták gombnyomásra hátradönteni az üléseket, jelentős kártérítést kaptak Nem tudták gombnyomásra hátradönteni az üléseket, jelentős kártérítést kaptak
Fotó: Fotó: Shutterstock

2024-05-02

  • Drive
  • Úti cél
  • Nem tudták gombnyomásra hátradönteni az üléseket, jelentős kártérítést kaptak

Nem tudták gombnyomásra hátradönteni az üléseket, jelentős kártérítést kaptak

A Singapore Airlines egyik járatán nem voltak hátradönthetőek az ülések az egyik Business Class kabinban. A kis bakinak súlyosabb utóélete is lett: a légitársaságnak végül közel 920 ezer forintnyi kárpótlást kellett kifizetnie egy indiai házaspárnak, akik lelki gyötrelemre hivatkoztak, hiszen elmondásuk szerint nem tudtak pihenni az ötórás repülőút során.

Ahogy már korábban is írtunk róla, egyre több légitársaság gondolkozik azon, hogy felszámolja a dönthető üléseket, de legalább is csökkentenék döntési szöget. Nemrég ismét a székekkel kapcsolatban merült fel vita egy Indiából Szingapúrba tartó járaton, ahol a Business Class egyik kabinjában utazó házaspár panaszkodott az üléseikre.

Az Independent szerint a pár átszámítva körülbelül 300 ezer forintot fizetett egy-egy jegyért, úti céljuk pedig az ausztrál Perth volt, szingapúri átszállással, ami nagyjából 210 ezer forintnyi összeggel került többe, mint az ugyanoda szóló fapados repülőjegy.

Ha már székek: Ez a lehető legrosszabb ülés a repülőgépen

Ravi Gupta – aki éppenséggel egy dél-indiai állam rendőrfőigazgatója – és felesége Anjali ülései azonban meghibásodtak, így nem tudták azt hátradönteni.

Emiatt pedig az indiai Hyderabadból Szingapúrba tartó 4 órás és 50 perces útjuk alatt képtelenek voltak pihenni és végig ébren maradtak – ahogy fogalmaztak.

Fotó: Shutterstock

Elsősorban erre, valamint a személyzet lekezelő viselkedésére hivatkozva a férj a hyderabadi Kerületi Fogyasztói Vitarendező Bizottság döntését kérte ki, aki kártérítésre szólította fel a légitársaságot.

A Singapore Airlines elfogadta a panaszt, ezáltal az árkülönbözeten túl sérelemdíjat is fizetett az utasok „lelki gyötrelme" miatt – összesen közel 2000 fontot, azaz 920 ezer forintnyi összeget.

Ez is érdekelhet: Romlik a repülőgépek minősége, vagy csak gyakrabban hallunk problémákról?

A csavar a történetben, hogy a vizsgálatok szerint meg lehetett volna könnyedén oldani – az utasoknak is akár – székeik hátradöntését. A légitársaság egy szóvívője szerint:

„Meg tudjuk erősíteni, hogy házaspár ülésein az automatikus lehajtó funkció valóban hibás volt, de a kézi gomb működött a Hyderabadból Szingapúrba tartó járatunkon. Ezen túl a Szingapúrból Perth-be való út során már semmilyen probléma nem akadt"

– mondta.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!