2023-10-16
Az easyJet pilótája szerint ezek a legtrükkösebb európai repülőterek a leszálláskor
Amíg a legtöbb utas a leszállás alatt is kényelmesen élvezi a repülést, addig a pilótáknak néha egészen trükkös leszállásokat kell végrehajtaniuk. Az easyJet egyik pilótája elmondta, melyek azok a repülőterek, ahol külön képzésre is szükség van a landolásokhoz.
Az easyJet TikTok-oldalán megosztott videón a légitársaság egyik pilótája mondta el, hogy szerinte melyek a legtrükkösebb repülőterek a leszállások szempontjából: a videóban meg nem nevezett pilóta szerint az easyJet hálózatában vannak olyan leszállópályák, amelyek a „bonyolultságuk" miatt további szimulátoros képzést igényelnek.
A repülőterek leginkább a rövid kifutópályák, a tengerszint feletti magasság vagy a trükkös terep miatt számítanak bonyolultabbak a leszállások szempontjából. Ráadásul a legtrükkösebb leszállóhelyek némelyike Európa felkapott úti céljain találhatóak. Mutatjuk, hol a legnehezebb leszállni Európában az easyJet pilótája szerint.
Ezt olvastad már? 111 utas, nulla bőrönd: rekordhiba történt egy légitársaságnál
A portugál Madeira szigetét gyakran az európai Hawaiiként emlegetik, de ha a szigetre megyünk nyaralni, érdemes tudni, hogy híresen nehéz leszállni a repülőtéren. A ma már Cristiano Ronaldo nemzetközi repülőtér névre hallgató légikikötő megközelítésekor a turbulesns levegőbe és széllökésekbe kerülő gépek pilótái extrém kihívás elé vannak állítva.
Az sem könnyíti a helyzetet, hogy a kifutópálya mindkét oldalt a sziklák szélénél ér véget. A repülés megszállottjai annyira szeretik Madeirát, hogy a repülőtér egy külön emelvényt épített a kifutópálya mellé, hogy onnan csodálhassák a landolásokat – nem véletlen tehát, hogy a pilótáknak külön képzést kell venniük a leszállásokhoz.
A lenyűgöző strandjairól, fehérre meszelt házairól, pezsgő éjszakai életéről és idilli falvairól ismert Mykonos Görögország egyik legnépszerűbb úti célja, de a pilóták szerint a görög szigetnek „rendkívül rövid és keskeny kifutópályája" van, ami bonyolulttá teheti a leszállást.
Ez is rédekelhet: Nem jött be a népszerű utazási hack, le kellett mondania a spanyol nyaralását
Az easyJet pilótája szerint az Innsbrucki repülőtérhez mind a kapitányoknak, mind az első tiszteknek szimulátoros továbbképzésen kell részt vennie. Ha ez megtörtént, akkor a gyakorló kapitánnyal együtt kell majd odarepülniük, mielőtt utasokkal is repülhetnének.
A pilóta szerint Innsbruckban különösen nehéz a leszállás a hegyvidéki terep miatt, ráadásul az Alpok környékén lévő erős szél sem könnyíti meg a pilóták dolgát.