2024-01-23
Kiderült! Ezért kerülnek ennyibe az extra poggyászok a Ryanairnél
Bár többek között hihetetlenül kedvező jegyárai miatt számít népszerűnek a rendszeresen utazók körében, a Ryanairt az évek során sok kritika érte az aránytalanul magas poggyászdíjai miatt. A vállalat vezetője most közleményben próbálta megmagyarázni ennek a jelenségnek az okát, valamit tanáccsal is szolgált azoknak az utazóknak, akik kikerülnék az extra költségeket.
Jelenleg az utasok egy kis méretű, legfeljebb 40x20x25 cm-es méretű kézitáskát, hátizsákot vagy laptoptáskát vihetnek fel ingyenesen a fedélzetre. Abban az esetben viszont, ha ezt kiegészítenék egy második táskával, két lehetőségük van: vagy fizetnek egy 6 és 36 euró között mozgó összeget az elsőbbségi foglalásért – ami magában foglalja egy második kézipoggyász árát is –, esetleg készülhetünk egy külön feladott bőrönddel. Utóbbi ára 10 kilogrammos súlynál 12-36 euró között van, a 20 kilós bőröndért viszont már 19-60 eurót is elkérhetnek.
Hasznodra válhat: A bevett módszer, ami valójában nem akadályozza meg a bőröndök ellopását
Michael O'Leary, a Ryanair-csoport vezérigazgatója nemrégen kiadott közleményében kifejtette, hogy a második kézipoggyászra kiszabott díjakkal nem az a céljuk, hogy az utasokon nyerészkedjenek.
Valójában edukálni szeretnék az embereket: azt szeretnék elérni, hogy mindenki csak annyi csomagat vigyen magával utazásaira, amennyire tényleg szüksége van
– derül ki az Express cikkéből.

O'Leary közleményéből az is kiderül, hogy bár a légitársaságnak nem célja ezeket az extra költségeket megszüntetni, de üdvözölnének egy olyan, a kézipoggyászok méretére vonatkozó általános szabályozást, amely egész Európában egységesítené a díjakat.
Ezzel is spórolhatunk: Így tudsz hatékonyan és helytakarékosan bepakolni a bőröndbe!
Ezt a kezdeményezést támogatja a A4E (vagyis Airlines for Europe) nevű szervezet, ami olyan jelentős légitársaságokat képvisel, mint az Aegean, az Air France-KLM, az easyJet, a Lufthansa vagy a Ryanair.
Sokkal egyértelműbb iránymutatásokra van szükségünk, mert az utasok a különböző szabályzatok miatt csak összezavarodnak. Mindannyiunknak ugyanazokat a méreteket kellene alkalmaznunk
– vélekedett O'Leary.