Hatalmas a felháborodás Velencében, miután a turisták rátaláltak a 2 eurós csónakokra
Velence, Olaszország
Fotó: givaga, Shutterstock

2025-08-22

Hatalmas a felháborodás Velencében, miután a turisták rátaláltak a 2 eurós csónakokra

Velence, a lagúnák városa, régóta a világ egyik legszebb úti céljaként él a köztudatban. A turisták előszeretettel fedezik fel csatornáit a gondolákon vagy a vaporettókon, ám egyre többen találnak rá a jóval olcsóbb traghettóra is – arra a csónakjáratra, amelyet eredetileg a helyiek mindennapi közlekedésére szántak. Csakhogy míg a gondolák ma már szinte kizárólag turisztikai látványosságnak számítanak, a traghettók túlterheltsége újabb fejfájást okoz a velenceieknek, akik így a túlturizmus egy friss árnyoldalával kénytelenek szembenézni.

A túlturizmussal küzdő Velence Olaszország egyik legdrágább városa, emiatt nem meglepő, hogy az interneten számos spórolási tipp kering. Mostanában azonban az utazási influenszerekhez is eljutott egy tanács, ami arra buzdítja az utazókat, hogy a gondolák helyett használják az úgynevezett traghettókat (traghetti), mivel ezek jelentősen olcsóbbak.

Image
A traghettók hasonlítanak a gondolákhoz, csak kevésbé díszesek és tömegközelekedési eszközként szolgálnak.
Fotó: Irina Papoyan, Shutterstock
Az alapnak számító, harminc perces gondolázásért napközben 90 eurót (közel 36 ezer forintot), éjszaka pedig már 100–110 eurót (40–44 ezer forintot) kérnek el a kanálisok városában – ezzel szemben a tömegközlekedési eszközként használt traghettók mindössze 2 euróba (800 forintba) kerülnek.

Hasonlóan a budapesti BKK hajóállomásokhoz, a Canal Grande mentén is több traghetto megállóhelyet találunk. Az ilyen csónakok viszont nem a városnézésre szolgálnak, hanem csupán arra, hogy a kanális egyik oldaláról átvigyék az utasokat a másikra – ez persze nagyon is hasznos, tekintve hogy csupán négy hídon lehet átkelni az ikonikus csatornán.

Mivel azonban a két euró jelentősen olcsóbb, mint a kilencven, ezért egyre több látogató kezdte el turistacsónakként használni a traghettókat, ami nagy bosszúságot okoz a helyieknek, hiszen ők a traghettókat nem kikapcsolódásra, hanem a mindennapi életük részeként használják.
Image
Velence, Olaszország
Fotó: AL Seveni, Unsplash

Próbáljuk megértetni a turistákkal, hogy a traghettók elsősorban a helyiekért működnek, de ez nem könnyű: sokan közülük egyszerűen nem akarják felfogni, mások pusztán a sietésre hivatkoznak

– idézett egy velencei traghetto-üzemeltetőt az Euronews, aki szerint a 0,7 eurós jegyár helyett a helyieknek díjmentessé kellene tenni a szolgáltatást, míg a turistáknak – és azoknak, akik nem szükségből használják őket – jelentősen meg kellene emelni a fizetendő összeget.

Ezzel elég sok velencei egyet is ért, sőt: vannak, akik azt javasolják, hogy az állomásokat egy az egyben távolítsák el a Google Térképről, hogy a turistáknak ne is legyen lehetőségük megtalálni őket. Ez a lépés nem lenne példátlan: a szintén túlturizmussal küzdő Barcelonában tavaly már levették a Güell Parknál közlekedő 116-os buszjáratot a Google és az Apple térképeiről, mert a lakosok alig fértek fel a buszokra a turisták miatt.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!