A pandémia növelte a kedvet, új hobbi került a középpontba A pandémia növelte a kedvet, új hobbi került a középpontba
Fotó: Fotó: Jake Melara / Unsplash

2024-01-16

A pandémia növelte a kedvet, új hobbi került a középpontba

A pandémia bár sokaknak bezártságot hozott, vannak olyanok, akik inkább kifele tekintettek a járvány idején. Összességében nagyot nőtt Magyarországon a kéktúrázók száma, egyre több ember vett hátizsákot és indult útnak valamilyen természetközeli helyre.

Már 2022-ben is rekordot döntött a túrázók száma (1320), de a pandémia óta folyamatosan növekedik például a kéktúrázók száma, melyet 2023-ban 793-an teljesítettek. Mindemellett a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúrát 343-an, az Alföldi Kéktúrát pedig 169-en fejezték be 2023-ban.

A Magyar Természetjáró Szövetség (MTSZ) által működtetett három kéktúra teljesítéséért tavaly összesen 1305 túrázó vehette át a megérdemelt kitűzőt és oklevelet.

Erről olvastál már? 5 magyar csillagvizsgáló, hogy biztosan elcsípd a hullócsillagokat

A fenti adatok azokat a teljesítéseket tükrözik, amelyekhez leadtak egy telebélyegzett igazolófüzetet a Magyar Természetjáró Szövetségnek, majd azt a Kéktúra Bizottság ellenőrizte, és el is fogadta az év végéig.

És azt tudtad, hogy Ezek lehetnek a tehetősebb turisták kedvenc úti céljai 2024-ben?

Örömteli, hogy minden korosztály képviselteti magát: 2023-ban a legfiatalabb teljesítő 7 éves, a legidősebb pedig 82 éves volt. A nemek közti arányban nem történt változás, 60:40 maradt a férfiak javára.

Azok száma is növekedett, akik mindhárom kékkört teljesítették; az ezt megelőző nyolcvanhoz képest tavaly 124 fő teljesítette ezeket az útvonalakat.

Ahogy azt a szövetség is megjegyzi, a hivatalos számokhoz mérten valójában jóval többen kéktúráztak. Ez jól látszik a ivatalos teljesítéséhez szükséges igazolófüzetek eladási adataiból is. Az MTSZ által kiadott füzetből 19 991-et vásároltak 2023-ban, ebből 14 771 db az Országos Kéktúrához, 2 113 db a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúrához, 3 107 db pedig az Alföldi Kéktúrához tartozott.

(Forrás: MTI)

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!