2025-09-25
A Wizz Air után a Ryanair is kivonulhat Bécsből, már a télen módosul a menetrend
A Ryanair az elmúlt években több repülőtérrel is konfliktusba került, mivel a légitársaság sokallja az általuk felszámolt díjakat. Spanyolországban, Olaszországban, Németországban és Dániában is már csökkentettek az utasférőhelyeken, most pedig minden jel arra mutat, hogy Bécs is sorra kerül.
Korábban már beszámoltunk róla, hogy a Ryanair idén igencsak összeveszett a spanyol repülőterekkel az utasonként fizetendő díjak miatt. Ennek eredményeképpen végül mintegy 800 ezer utasférőhelyet töröltek, néhány városba közlekedő járataikat pedig egyenesen megszüntették. De nem Spanyolország volt az egyetlen érintett fél: a fapados Olaszországba, Németországba és Dániába tartó járatainak számán is csökkentett, illetve egyeseket törölt.

Mindez azután történik, hogy a Wizz Air bejelentette; 2026 márciusáig fokozatosan bezárja a 2018-ban létesített bécsi bázisát. Mindenesetre a Ryanair tervei szerint először három gépet vonnak ki a 2025-ös téli menetrendből és három, Dániába, Észtországba és Spanyolországba tartó járatot szüntetnek meg. Mindkét fapados egyébként az egyre növekvő osztrák repülőtéri díjakra és az utasonként 12 euróra rúgó légi közlekedési adóra hivatkozik, amelyek jelentősen megterhelik üzleti tervüket.

A billundi (Dánia), santanderi (Spanyolország) és tallinni (Észtország) járatok kivezetése mellett a Ryanair nemrég arról is tájékoztatott, hogy három spanyol repülőtéren (Tenerife-Észak, Vigo, Santiago de Compostela) is megszünteti működését, ami a gyakorlatban akár egymillió ülőhely kiesését jelentheti az országnak.
– idézte Michael O'Leary-t a Travel Tomorrow. A vezérigazgató azt is elmondta, hogy 2030-cal bezáróan tíz új Boeing-gépet adtak volna hozzá az osztrák menetrendhez, ami a valóságban negyven új útvonalat, évi 12 millióra emelkedő utasforgalmat és több ezer munkahelyet jelenthetne az ország számára.
Érdekesség, hogy a Ryanair „kivonulását” Spanyolország egyes területeiről néhányan öngólnak tartják, mivel a lépés teret adott a konkruenciának. A Vueling légitársaság például azt mondta, hogy 160 ezer utasférőhellyel bővíti téli kínálatát, többek között olyan repülőtereken, amelyeket az ír fapados magára hagyott. Szintén kapott az alkalmon a Kanári-szigetek légitársasága, a Binter, ami 33 százalékkal emelne a fentebb említett Tenerife-Észak repülőtérre közlekedő járatainak számán, de az Iberia Express is 5 százalékos bővítéssel számol. Hasonló tervei vannak továbbá a Voloteának és a Wizz Airnek is.
Olvasd el ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!


