Te is pórul jártál? Ezt a 6 szállodai hibát túl sokan követik el a dolgozók szerint
Fotó: Reagan M., Unsplash

2025-10-25

Te is pórul jártál? Ezt a 6 szállodai hibát túl sokan követik el a dolgozók szerint

Szállodába menni nem tűnik bonyolult feladatnak, azonban az ott dolgozók szerint mégis akad néhány dolog, amire feltűnően kevesen figyelnek oda – pedig az alábbi hibák kikerülésével pénzt, energiát és persze fölösleges stresszhelyzeteket spórolhatunk meg magunknak. 

1. Közvetítőoldalon keresztül foglalunk

Az első hiba, amit a legtöbben elkövetünk az az, hogy nem közvetlenül a szállodánál foglaljuk le a nyaralást, hanem egy harmadik félen keresztül. Habár az időszakos akciók miatt jó ötletnek tűnhet a booking.com-hoz hasonló oldalakon leadni a foglalást, Chase Christian szobamenedzser szerint ilyen módon feleannyira sem tudnak nekünk segíteni, mint amennyire tudnának közvetlen foglalás esetén. Hozzátette: 

A legtöbb esetben vissza sem tudjuk téríteni neked az adott éjszaka árát amennyiben például valamelyik program meghiúsul. Nem beszélve arról, hogy a hotelek a szívességek esetén is mindig azokat fogják előnyben részesíteni, akik közvetlenül foglaltak

2. Nem nézünk utána az elérhető szolgáltatásoknak
Image
Fotó: wang xi, Unsplash

Ivanna Gonzalez részlegvezető szerint meglepően sokan vannak, akik teljesen felkészületlenül vágnak neki a nyaralásnak. Ez nem azért probléma, mert így a személyzet segítségét kell kérnünk, hanem azért, mert így fogalmunk sem lesz arról, milyen szolgáltatásokat vehetnénk teljesen ingyenesen igénybe.

Pickleball pályák, játékestek, különféle happy hour-ök, ingyenes vezetett túrák és díjmentes szombati jóga 

– hozott példákat Rachel Mylett alvezető azokra a szolgáltatásokra, amelyek bármelyik vendégük számára elérhetők lennének, ha tisztában lennének meglétükkel. 

3. Nem kérünk higiéniai termékeket
Image
Fotó: Warongdech Digital, Shutterstock

Mindenkivel megesett már, hogy véletlenül kifelejtett a bőröndből egy fogkefét vagy sampont. Patrick van den Aakster holland front office menedzser szerint mégis nagyon kevesen vannak azok, akik meg merik kérdezni a recepción, hogy tudna-e a hotel biztosítani számukra egy-egy higiéniai terméket. Ugyan tény, hogy nem minden szálláshely tudja ezeket biztosítani számunkra, de egy kérdést mindenképpen megér. 

4. Nem foglaljuk le időben a wellness-szolgáltatásokat
Image
Fotó: Karola G, Pexels

Sokszor megesik az is, hogy vendégként nem tudunk igénybe venni egy-egy wellness-szolgáltatást azért, mert mire rászánjuk magunkat a foglalásra, már nem marad hely. Ugyanez a helyzet a vacsoraasztalokkal is, ezért Mylett azt tanácsolja, hogy mindkettő szolgáltatás esetén igyekezzünk akár rögtön a szállásfoglalást követően az időpontot is leegyeztetni. 

5. Nem érdeklődünk a rugalmas be- és kijelentkezésről
Image
Fotó: Helena Lopes, Pexels

Habár a szállodák mindegyike feltünteti, hogy mikortól lehet bejelentkezni és mi a legkésőbbi időpont a kicsekkolásra, ezek nem kőbe vésett szabályok. Amennyiben például a repülőgépünk például jóval korábban száll le, mint a megadott bejelentkezési időpont, bátran hívjuk fel a hotelt azzal kapcsolatosan, hogy lehetséges-e korábban érkezni. 

6. Nem jelezzük kéréseinket vagy azt, ha valamivel problémánk adódik va

Végezetül azzal is ronthatunk az élményünkön, ha nem jelezzük, hogy valamivel problémánk adódott. A szállodai személyzet ugyanis azért dolgozik, hogy biztosítani tudják nekünk a kényelmet, ám ha nem tudnak valamiről, akkor tenni sem tudnak ellene. Hasonlóképpen, javítani sem tudnak az élményünkön, ha nem tudják, mire lenne szükségünk. 

Nem kell félned. Nyugodtan jelezd nekünk, ha például a hotelben töltitek az évfordulótokat vagy egyikőtöknek éppen születésnapja lesz. Ki tudja, talán így még inkább különlegessé tudjuk tenni számotokra az alkalmat

― tanácsolta Gonzalez.

(Forrás: Huffpost)  

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!