2025-10-25
Te is pórul jártál? Ezt a 6 szállodai hibát túl sokan követik el a dolgozók szerint
Szállodába menni nem tűnik bonyolult feladatnak, azonban az ott dolgozók szerint mégis akad néhány dolog, amire feltűnően kevesen figyelnek oda – pedig az alábbi hibák kikerülésével pénzt, energiát és persze fölösleges stresszhelyzeteket spórolhatunk meg magunknak.
Az első hiba, amit a legtöbben elkövetünk az az, hogy nem közvetlenül a szállodánál foglaljuk le a nyaralást, hanem egy harmadik félen keresztül. Habár az időszakos akciók miatt jó ötletnek tűnhet a booking.com-hoz hasonló oldalakon leadni a foglalást, Chase Christian szobamenedzser szerint ilyen módon feleannyira sem tudnak nekünk segíteni, mint amennyire tudnának közvetlen foglalás esetén. Hozzátette:

Ivanna Gonzalez részlegvezető szerint meglepően sokan vannak, akik teljesen felkészületlenül vágnak neki a nyaralásnak. Ez nem azért probléma, mert így a személyzet segítségét kell kérnünk, hanem azért, mert így fogalmunk sem lesz arról, milyen szolgáltatásokat vehetnénk teljesen ingyenesen igénybe.
– hozott példákat Rachel Mylett alvezető azokra a szolgáltatásokra, amelyek bármelyik vendégük számára elérhetők lennének, ha tisztában lennének meglétükkel.

Mindenkivel megesett már, hogy véletlenül kifelejtett a bőröndből egy fogkefét vagy sampont. Patrick van den Aakster holland front office menedzser szerint mégis nagyon kevesen vannak azok, akik meg merik kérdezni a recepción, hogy tudna-e a hotel biztosítani számukra egy-egy higiéniai terméket. Ugyan tény, hogy nem minden szálláshely tudja ezeket biztosítani számunkra, de egy kérdést mindenképpen megér.

Sokszor megesik az is, hogy vendégként nem tudunk igénybe venni egy-egy wellness-szolgáltatást azért, mert mire rászánjuk magunkat a foglalásra, már nem marad hely. Ugyanez a helyzet a vacsoraasztalokkal is, ezért Mylett azt tanácsolja, hogy mindkettő szolgáltatás esetén igyekezzünk akár rögtön a szállásfoglalást követően az időpontot is leegyeztetni.

Habár a szállodák mindegyike feltünteti, hogy mikortól lehet bejelentkezni és mi a legkésőbbi időpont a kicsekkolásra, ezek nem kőbe vésett szabályok. Amennyiben például a repülőgépünk például jóval korábban száll le, mint a megadott bejelentkezési időpont, bátran hívjuk fel a hotelt azzal kapcsolatosan, hogy lehetséges-e korábban érkezni.
Végezetül azzal is ronthatunk az élményünkön, ha nem jelezzük, hogy valamivel problémánk adódott. A szállodai személyzet ugyanis azért dolgozik, hogy biztosítani tudják nekünk a kényelmet, ám ha nem tudnak valamiről, akkor tenni sem tudnak ellene. Hasonlóképpen, javítani sem tudnak az élményünkön, ha nem tudják, mire lenne szükségünk.
― tanácsolta Gonzalez.
(Forrás: Huffpost)
Olvasd el ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!