2025-01-02
Az első számú állomás, amit kötelező meglátogatnod, ha új városban jársz
Sok utazó célja, hogy felkutassa a legjobb helyi éttermeket, gasztronómiai különlegességeket, ami érthető is, hiszen az ilyen gasztrokalandok rengeteg meglepetést tartogatnak egy-egy út során. Ettől függetlenül ahhoz, hogy belekóstoljunk valamilyen klasszikus helyi ízbe, nem feltétlenül kell asztalt foglalni vagy sok pénzt költeni.
Nemcsak pénztárcabarát, de segít megismerni az adott város gasztronómiai kultúráját: ezek a szupermarketek, amelyeket lényegében kötelező meglátogatnia minden utazónak. A helyi üzletek kiválóak arra, hogy betekintést nyerjünk az úti célunk kultúrájába, hiszen egy pillanat alatt megállapítható, hogy például hogyan viszonyul egy-egy nemzet a friss gyümölcsökhöz és zöldségekhez az erősen feldolgozott élelmiszerekkel szemben – ahogy az is beszédes, hogyan nassolnak és mit isznak az emberek. Nem véletlen, hogy az utazási szakértők is azt javasolják az utazók számára, hogy látogassanak el a helyi szupermarketekbe.

Michael Soud, a Travel Insighter társalapítója 106 országban járt. Amerre csak jár, mindenhol meglátogatja a szupermarketeket.
– idézi a HuffPost a szakértőt. Hozzátette:

Washington, D.C. leginkább a Fehér Házról vagy a Capitoliumról ismert, pedig rengeteg további érdekességet rejt magában az Egyesült Államok fővárosa, amiről a látogatók nem is tudnak: ilyen például az a tény is, hogy Etiópián kívül itt él a legnagyobb etióp lakosság, ami könnyen észrevehető, ha besétálunk valamelyik helyi szupermarketbe, ahol több etiópiai élelmiszer és fűszer közül választhatunk: ilyenek például injera chipsek, ami egyértelmű jele annak, hogy a térségben jelentős etiópiai jelenlét van.
A Soud máshol is hasonló tendenciákat észlelt, például az ausztráliai Sydney nyugati részén, ahol a szupermarketek megnövelték a halal részlegek méretét és választékát, hogy alkalmazkodjanak az Afganisztánból újonnan érkezett bevándorlók étkezési preferenciáihoz.
(IN)
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!