Elhasználtad a biciklid? Ha visszaviszed, kifizeti ez a sportáruház! Elhasználtad a biciklid? Ha visszaviszed, kifizeti ez a sportáruház!
Fotó: Murillo de Paula, Unsplash.

2024-11-03

  • Drive
  • Tech
  • Elhasználtad a biciklid? Ha visszaviszed, kifizeti ez a sportáruház!

Elhasználtad a biciklid? Ha visszaviszed, kifizeti ez a sportáruház!

A Decathlon vadiúj környezetbarát lehetőséget kínál azok számára, akiknek már csak gondot jelentenek az otthon porosodó, elhasználódott kerékpárok. A francia vállalat mind a 24 hazai áruházában bevezeti Buyback nevű programját, amivel kezdetben a saját márkás, később viszont valamennyi termékkategóriához tartozó kerékpárokat tudnának megmenteni.

Az aktív utazók valószínűleg idén is rengeteg kilométert tudhatnak maguk mögött, ennyi tekerést követően pedig könnyen megeshet, hogy elsiklik a bicikli felett az idő.  A Decathlon azonban kerékpárokra vonatkozó visszaváltási szolgáltatást vezet be, melynek keretében a hűségprogramjukhoz csatlakozó vásárlóknak szeretnének kedvezni.

Ennek értelmében a saját márkás gyerek- és felnőtt kerékpárokat – az elektromos kerékpárok kivételével – egy az egyben visszavásárolja tőlünk, majd miután az üzletekben megjavították, felújították azokat, a „második esély” termékkategórián belül újra értékesíteni fogják.

 

Hogyan működik a rendszer?

Vásárlóként először az lesz a dolgunk, hogy kitöltsünk egy rövid online felmérést, amely alapján végül kapni fogunk egy árkalkulációt. Ezt követően már vihetjük is a szóban forgó kerékpárunkat a legközelebbi áruházba, ahol az összeget ajándékkártyán fogják jóvá írni nekünk.

Az újítás a vállalat környezettudatosságra, körkörös üzleti modellre való átállásának egyik eleme, ehhez hasonló szolgáltatással pedig egyelőre nem nagyon találkozhatunk máshol.

A Buyback program célja, hogy növelni tudják egyes termékek életciklusát, illetve hogy a kihasználatlan, esetleg kinőtt kerékpárok visszakerülhessenek a körforgásba. A

Egy kétgyermekes családnak jelentős kiadás lehet a folyamatosan növésben lévő gyermekek kerékpárjainak beszerzése, tárolása, így a termékek életciklusának, használatának meghosszabbítása mellett valódi alternatívát tudunk kínálni a felmerülő anyagi terhek csökkentésére is” – idézi Herczeg Lillát, a Decathlon marketing- és brandizgazgatóját a VG.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!