2024-08-31
Újabb olcsó elektromos autóval állt elő Kína
A kínai BYD térhódításáról már mi is beszámoltunk, most pedig egy új villanyautót mutatott fel az ország: ezt az elektromos járművekre specializálódott Xpeng almárkája, a MONA vezette be. A MONA M03-nak keresztelt modell az almárka első terméke, amire a bejelentést követő 52. percben már 10 ezer előrendelés érkezett.
Az Xpeng olcsó elektromos járművek gyártásával foglalkozó almárkája, a MONA napjainkban mutatta be legelső, MONA M03 néven futó járművét, melyből egyből két változatot is piacra dobtak. A belépőszintű, fejlett autonóm vezetési technológia nélküli verzió 16 813 dollárról (nagyjából 5,9 millió forintról) lesz kapható, míg a korszerű M03 Maxot 21 866 dollárért (kb. 7,7 millió forintért) lehet majd hazavinni.
He Xiaopeng, a vállalat vezérigazgatója a sajtótájékoztatón úgy nyilatkozott, hogy a MONA „M03” nevet a Tesla Model 3 tiszteletére választották, és azt is elmondta, hogy a legelső szállítások a 2025-ös holdújév után kezdődnek meg.
Az egyelőre még nem tudni, hogy Európában is elérhető lesz-e az autó, de az tény, hogy mindkét változat jóval pénztárcabarátabb, mint az Xpeng legalacsonyabb árú P5 szedánja, amelynek kezdőára 22 ezer dollár.
Nem a Xpeng az egyetlen, ami olcsó árakkal próbálja meg felvenni a versenyt: a BYD is kifejezett figyelmet szentel az árnak. A BYD Seagull Kínában például már 4,3 millió forintnak megfelelő jüanért hazavihető, de egy rövidebb hatótávval rendelkező verziót már 3,61 millióért is be lehet szerezni.
Ezzel párhuzamosan a szintén kínai Dongfeng által fejlesztett, új típusú elektromos Nammi 01 EV ára jelenleg 74 800 jüan, azaz körülbelül 3,69 millió forint. Ebből egy különböző extrákkal felszerelt típus is létezik, de ennek az ára sem csillagászati: Kínában 104 800 jüant, tehát 5,2 millió forintot kell kiadni érte – hívja fel rá a figyelmet a Haszon.
A Nyugat ugyanis büntetővámokkal próbál védekezni: Justin Trudeau kanadai miniszterelnök nemrég bejelentette, hogy Kanada október 1-től 100 százalékos vámot ró majd ki a kínai elektromos autók importjára. Korábban az Egyesült Államok is meglépte ezt; Joe Biden amerikai elnök szerint a villanyautó-gyártáson és más fogyasztási cikkeken keresztül nyújtott támogatás biztosítja Kína számára a – tisztességtelen – versenyelőnyt, ugyanis ilyen módon a vállalatoknak nem kell extra profitot termelniük. Az Európai Unió egy kicsi óvatosabb; itt gyártónként eltérő vámot alkalmaznak, amelynek mértéke maximum 37,6 százalék lehet.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!