18 év után ismét egy Renault az év autója 18 év után ismét egy Renault az év autója
Fotó: Fotó: Renault Group

2024-02-28

18 év után ismét egy Renault az év autója

Immáron 60. éve választják meg az autós szakújságírók szavazatai alapján az év autóját az adott évben bemutatott új autómodellek alapján. A 2024-es Év Autója (COTY) 18 év után ismét a Renault egyik modellje lett, amit a Genfi Autószalon eseményén jelentettek be.

Majd’ két évtized után ismét a Renault vihette haza az év autója díjat, a szakma a márka egyik elektromos modelljét,

a Renault Scenic E-Techet választotta meg 2024-ben.

A február végén startoló Genfi Autószalonon az elektromos SUV-modell összesen 329 pontot kapott a 22 országot képviselő, 59 újságíróból álló zsűritől. A pontok alapján a második helyezett az új BMW 5-ös sorozat lett, melynek 308 pontot sikerült begyűjtenie. Harmadik helyen a Peugeot 3008 végzett 197 ponttal.

Ahogy a Haszon is írja, az Év Autója díjra csak új modelleket nevezhetnek, a járműveket pedig az általános tervezés, a kényelem, a biztonság, a gazdaságosság, a kezelhetőség, az általános úttartás, a teljesítmény, a funkcionalitás, az általános környezetvédelmi követelmények, valamint a vezetői elégedettség és az ár alapján értékelik.

A 2024-es jelöltek között egyébként szoros volt a verseny, az eredményt a zsűritagok is tűkön ülve várták, ugyanis a szavazás nem helyben, hanem online módon zajlott. Továbbá persze minden zsűritag a saját meglátása szerint szavaz, így érthető, hogy az élmezőny sokszínűre sikeredett.

Az Autó Magazin kiemeli, a szoros versenyt az is jól mutatta, hogy a döntős típusok mindegyike szerepelt első helyen valamely zsűritagnál.

A döntőben idén a fent említett modelleken kívül szerepelt még a végül negyedik helyen végzett Kia EV9 (190 pont), az ötödik helyen végzett Volvo EX30 (168 pont), a hatodik helyen végzett BYD Seal (131 pont), illetve a hetedik helyen végzett Toyota C-HR (127 pont).

A Toyota kiemelkedik a mezőnyből, hiszen ez a modell volt a döntősök között az egyetlen, amely nem kínál tisztán elektromos meghajtást.

A gyártó szerint továbbra is szükség van a belső égésű motorokra a jövőben: Nem veszik az elektromost, a Toyota belső égésű motorokat fejleszt

„A Renault Scenic E-Tech olyan, a mindennapi használat során lényeges tulajdonságainak köszönhette kedvező értékelését, mint a praktikus külső méretéhez képest megdöbbentően tágas, csendes és szépen kivitelezett, otthonos utastere, nagy csomagtartója, áttekinthető és könnyen használható médiarendszere, kényelmet jó úttartással társító futóműve, kis fogyasztása, hosszú hatótávja és korántsem utolsó sorban – elektromos autós szinten – kedvező vételára

– írja az Autó Magazin.

Fotó: Stanislav Kogiku/SOPA Images/LightRocket/Getty Images
Hódít a BYD

Már mi is írtunk róla, hogy a kínai BYD Európa-szerte is egyre nagyobb teret nyer a villanyautók piacán. A vállalat 2023 utolsó negyedévében mintegy 526 ezer darab elektromos autót értékesített, amivel sikerült felülkerekednie egyik legnagyobb riválisán, a Teslán.

A BYD miatt a Tesla új, olcsóbb autót is tervez Európába: Elon Musk szerint forradalmi lesz az Európába szánt olcsó Tesla

A legolcsóbb modellek itthon 

A magyar újautó-piacon a legolcsóbb modellek közé a Mitsubishi Space Star (4,4 millió forint), a Kia Picanto (közel 5 millió forint) és a Hyundai i10 (közel 5 millió forint) tartozik, de az Év Autója díjat megnyerő Renault egyik autója, a Renault Clio közel hatmillió forintos árával is bekerült a top10-es listába.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!