Alaposan átgondolják a légitársaságok, hogy milyen filmeket nézhetünk a repülőn Alaposan átgondolják a légitársaságok, hogy milyen filmeket nézhetünk a repülőn
Fotó: Photo by Ethan Hu on Unsplash

2024-01-06

  • Drive
  • Tech
  • Alaposan átgondolják a légitársaságok, hogy milyen filmeket nézhetünk a repülőn

Alaposan átgondolják a légitársaságok, hogy milyen filmeket nézhetünk a repülőn

A légitársaságok nem véletlenszerűen válogatják össze azokat a filmeket és tévéműsorokat, amelyeket az utasok a járatokon nézhetnek a hosszabb utazások során.

Ekrem Dimbiloglu, a Delta Air Lines fedélzeti szórakoztatásért és összeköttetésért felelős ügyvezető igazgatója a Business Insidernek elmondta, hogy a légitársaság az elmúlt évtizedben 1 milliárd dollárt fektetett az utasok szórakoztatásába.

Nem is gondolnánk, de a Delta és versenytársai hollywoodi stúdiókkal dolgoznak együtt a kasszasikerek és független filmek biztosítása érdekében, sőt: Dimbiloglu azt is elárulta, hogy a Delta Studio tartalmi csapata még a felhasználói adatokat is kielemzi, de a mozibevételeket, az iparági trendeket is figyelemmel követik, ahogy a rejtett gyöngyszemekre is igyekeznek rábukkanni.

Ezt olvastad már? Nem udvariasságból köszöntenek a stewardessek a repülőn – sokkal komolyabb oka van

Mark Muren, a United Airlines termék- és hűségügyi igazgatója szerint a stúdiók általában az év végén keresik fel a légitársaságot, hogy megvitassák a következő évre felvehető filmeket.

Fotó: Unsplash/Alev Takil

Mivel a légitársaságoknak változatos ügyfélkört kell kiszolgálniuk, így több szempontot is figyelembe vesznek a filmes tartalmak kiválasztásakor. Delta tapasztalata például az, hogy az üzleti utazók az élő televíziós közvetítéseket és a mesterkurzus-kínálatukat preferálják leginkább.

Mariya Stoyanova, a JetBlue termékfejlesztési igazgatója szerint a JetBlue az olyan népszerű filmeket részesíti előnyben, mint például a Barbie és a Super Mario Bros.: A film, de olyan lasszikusok is szerepelnek a kínálatukban, mint a Jóbarátok és az Office című sorozat.

A JetBlue csapatának tartalomstratégiai stábtagja felelős azért, hogy minden hónapban elemezze a felkapott, népszerű filmes és televíziós tartalmakat. A légitársaság a nyáron kötött megállapodást a Peacock streaming platformmal, hogy exkluzív tartalmakat biztosítson az ügyfeleknek.

Ez is érdekelhet: A repüléstörténelem úttörői: a 10 legidősebb légitársaság

Abban egyetértés van a légitársaságok között, hogy rendszeresen frissíteni kell a tartalmaikat annak érdekében, hogy naprakészek maradjanak: a Deltánál ez hat-tizenkét havonta történik, de minden hónapban új filmekkel bővülnek, míg a JetBlue-nál a húzónevek körülbelül négy-tíz hónapig tartanak.

A United emellett látványosan elkerüli azokat a a filmeket, amelyek megzavarhatják a repülés élményét, ezért nincsenek a kínálatban a katasztrófafilmek, ahogy a 2006-os Kígyók a fedélzeten sincs értelemszerűen műsoron.

A United járatain 2023-ban egyébként a legnézettebb filmek a John Wick: 4. felvonás és a The Last of Us voltak, míg a Deltával utazók egyik nagy kedvence az Indiana Jones és a sors tárcsája volt.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!