2023-09-08
Kipróbáltuk, szerettük!
A dél-koreai Ssangyong, vagyis ikersárkány sokáig egzotikumként jelent meg mifelénk, és bár sokan hallottak a furcsa nevű autókról, olyan embert kevesen ismertek, akinek ilyen parkolt volna a garázsában. Aztán valahogy csak híre ment, hogy ezeket a kocsikat roppant megbízható és strapabíró technikával szerelték fel, célszerűek, az áruk kedvező, és az egyre növekvő siker nyomán a gyár is megkezdte az eleinte megosztó formatervek konszolidálását – persze csak annyira, hogy a típusok továbbra is felismerhetők legyenek, ám az európai, illetve globális közízlésnek is megfeleljenek. Így jutottunk el oda, hogy ma egyre nagyobb számban találni elégedett vásárlókat, akik megerősítik, hogy jó döntést hoztak, amikor valamelyik Ssangyong-modellt választották.
A méltán népszerű XLV utódjaként megjelent Tivoli Grand típusváltozat is a megfésült dizájnjegyeket viseli, és egyértelmű, nem titkolt célja, hogy méreteivel és használhatóságával fölékerekedjen a konkurenciának. Spoiler: ez sikerül is neki. A C-oszlop mögött megnövelt karosszériája nemcsak a csomagteret teszi alaphelyzetben is 720 literessé, de a hátsó sorban utazóknak is igen bőséges helyet ad, amit praktikus tárolóhelyek sokaságával tettek még kellemesebbé a tervezők. Akik természetesen a vezetőre is gondoltak, így a Tivoli Grand terelgetésekor egyáltalán nem érződik annak nagy mérete, sokkal inkább sportos dinamizmusa a meghatározó. Akkor is, ha igazán sok a csomag: 1440 literesre bővíthető csomagterével a Tivoli Grand mindent visz, szabadidős, családi célokra tökéletes, és mivel eleve erre tervezték, menettulajdonságait nagyon kis mértékben befolyásolja a teltház, a kényelmes és stabil futómű harmonikus viselkedése minden útviszonyon megmarad.
Rendelhető a kocsihoz 10,25 colos digitális műszeregység is, amely információ-dömpingjével és éles, remekül leolvasható kijelzőjével tovább fokozza az élményt. Alapfelszerelés a 8 colos Smart Audio multimédia-rendszer, amely érintőképernyőn kezelhető, és Apple Carplay-jel, valamint Android Autóval is csatlakoztatható a mobiltelefonokhoz.
Fotó: Ssangyong
A Tivoli Grand méretei és terhelhetősége megfelelő motorizáltság után kiáltanak, és a próbaút során megbizonyosodhattunk arról is, hogy ezt a feladatot szintén jelesre teljesítették a mérnökök. A kompakt, ám kifejezetten hatékony 1.5 GDI-Turbo erőforrás 163 lóereje elég tartalékkal rendelkezik minden helyzetre. Nyomatéka mind a hatsebességes manuális, mind az ugyancsak hatgangos AISIN automataváltóval a megfelelő tartományban tartható, és bár a hajtáslánc nem a fékevesztett száguldozást támogatja, városban és országúton is megbízható társnak bizonyul. A kellemes utazáshoz sokat hozzáad az úgynevezett NVH rendszer, amely igen hatékonyan gondoskodik a zaj- és rezgéscsillapításról. Az is érezhető a kocsin, hogy a karosszériája több mint 70 százalékban nagy szakítószilárdságú acélból készül, s ez az aktív és passzív biztonsági felszerelések arzenáljával karöltve valódi biztonságérzetet ad. Emellett a Ssangyong más modelljeiben megismert ADAS vezetéstámogató rendszer sávtartó és sávváltást segítő asszisztenst, keresztforgalom- és holttérfigyelőt, táblafelismerőt és éberségi felügyeletet is tartalmaz, mindezt akár hét légzsákkal kiegészítve.
A Ssangyong Tivoli Grand tehát magasabb áron is jó vétel lenne, mérsékelt árcéduláját ismerve azonban tuti tipp!
SDA-funkció: A biztonsági rendszer részeként beépített szolgáltatás figyelmeztet az optimális követési távolság megtartására.
Vezeték nélküli töltő: A középkonzolon található telefontöltő megkönnyíti a mobilok energiaellátását menet közben, hiszen nem kell vezetékkel bajlódni.
Sportfokozat: Sport módba kapcsolva megnő a lapított aljú, négy irányban állítható volán érzékenysége, így optimális kontrollal és precizitással irányítható az autó.
- Motor: 1 benzines
- Lökettérfogat: 1497 cm³
- Max. teljesítmény: 120 KW/ 280 Nm
- Méretek (H/SZ/M): 4480/1810/1660 mm
- Tengelytáv: 2600 mm
- Csomagtér: 720–1440 liter
- Max. sebesség: 181 km/h
- Gyári komb. fogyasztás: 7,2–7,7 l/100 km
- Alapár: 5 999 000 forint (bevezető ár)
Fotó: Ssangyong
Fotó: Ssangyong
Fotó: Ssangyong
Fotó: Ssangyong
Fotó: Ssangyong