Elsőként ígérték meg, most visszatáncol a Volvo a teljes elektromos átallástól Elsőként ígérték meg, most visszatáncol a Volvo a teljes elektromos átallástól
Fotó: Shutterstock

2024-09-08

  • Drive
  • Tech
  • Elsőként ígérték meg, most visszatáncol a Volvo a teljes elektromos átallástól

Elsőként ígérték meg, most visszatáncol a Volvo a teljes elektromos átallástól

A Volvo visszavonulót fújt, így nem áll át teljesen az elektromos autók gyártására 2030-ig. Az indoklás szerint egyszerűen nagyobb kereslet mutatkozik a hibrid meghajtású modellekre.

Ahogy korábban írtunk róla, a világ első számú autógyártójának számító Toyotánál idén év elején – a rekordértékesítésekkel párhuzamosan – már látványosan kevesebb elektromos meghajtású modell fogyott, amiért a japánok úgy döntöttek, inkább új belső égésű motorok fejlesztésébe kezd.

Nemrég a Volvo is hasonló döntésre szánta el magát, a svéd autógyártó visszalépésének hátterében leginkább a vásárlói szokások állnak: sokan túl drágának találják az elektromos meghajtású autókat, és a legtöbb országban a zökkenőmentes közlekedéshez szükséges töltőinfrastruktúra sem elég fejlett még. Mindemellett még a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett európai vámok is nehézségeket okoznak a vállalatnak.

Külön érdekesség, hogy a Volvo az elsők között jelentette be a teljesen elektromos átállást még 2021-ben, most a gyártó mégis visszatáncolt ígéretétől. 
Image
Fotó: Shutterstock

Határozottan hiszünk abban, hogy a jövőnk elektromos. Egyértelmű azonban, hogy a villamosításra való átállás nem lesz lineáris, az ügyfelek és a piacok eltérő sebességgel mozognak

– nyilatkozta a Volvo Cars vezérigazgatója, Jim Rowan.

Jelenlegi előrejelzéseik szerint 2025-re az eladott autóik 50-60 százaléka teljesen elektromos vagy hibrid lesz, ám a gyártó már úgy látja, nem kell lemondaniuk a hibrid modellek értékesítéséről, és 2030-ban a kínálatuk legalább 10 százalékát továbbra is a hibrid modellek teszik majd ki. A döntést alátámasztja egy friss számadat is, amely szerint az elektromos autók piaci részesedése egy év alatt 13,5 százalékról 12,1 százalékra zuhant vissza, míg a hibrid-elektromos járműveké jelentősen megugrott: 25,5-ról egészen 32 százalékra.

(VG)

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!