2023-10-26
Aki lemarad, kimarad? Ezeket a trendeket lovagolhatják meg a szállodák 2024-től
2023-ra új lendületre kapott Európa turizmusa, amit a szállodaipar is érzékelt. Ahhoz viszont, hogy a hotelek a jövőben (is) sikeresek legyenek, nem árt követniük a különböző utazási trendeket. A fenntarthatóság például kikerülhetetlen, amire úgy tűnik, egyre több európai cég fektet nagyobb hangsúlyt.
Arról már mi is írtunk, hogy a becslések szerint milyen utazási trendek fogják meghatározni a következő évet, az Euronews cikkéből viszont most arra is fény derült, hogy a Booking szerint milyen irányban fejlődik majd a szállodaipar.
A szállásfoglaló oldal kimutatásából az látszik, hogy a pandémia nehéz évei után az európai szállások végre sikerrel zárhatták 2023 nyarát. Az illetékesek arra számítanak, hogy a lendület a következő fél évben is ki fog tartani, melyet különböző fejlesztésekkel terveznek stabilizálni.
A Booking a felmérésében többek között olyan témaköröket vizsgált, mint a fenntarthatóság, a helyi alapanyagok felhasználása a konyhákban, illetve a mesterséges intelligencia szerepe.
Ezek alapján az alábbi trendeket figyelték meg a szállodák között.
A fenntarthatóság várhatóan nagyban befolyásolja majd a turisztikai szektort. A hálókocsis vonatutak elterjedésétől kezdve, a turistaadót bevezető városok listáján át, a fenntartható üzemanyaggal működő repülőgépekig, az utazási ágazat is egyre inkább törekszik a zöldítésre.
A kutatás szerint a környezettudatosság leginkább az osztrák és a német hotelek számára mondható prioritásnak. Az ausztriai hotelek 75, a német hotelek 63 százaléka fejezte ki érdeklődését a fenntartható termékek és szolgáltatások bevezetése iránt.
Ennek ellenére az Európai Unió többi országának úgy tűnik, nem ennyire fontos a témakör, így az EU-s átlag összességében 50 százalék alatti szintre csúszott vissza. Általánosan az európai szállodákat leginkább az energiatakarékos megoldások, illetve a hulladékcsökkentés problémája foglalkoztatja – derül ki a jelentésből.
Ez is érdekelhet: Csillag után itt a kulcs: 2024-től már a szállodákat is díjazza a Michelin-kalauz
Görögországban, Franciaországban és Ausztriában egyre több szálloda törekszik arra, hogy megnyerje magának a Z generációhoz tartozó vendégeket. A felmérés szerint Olaszország, Spanyolország, illetve az északi országok szállodái kevésbé motiváltak arra, hogy külön energiát áldozzanak a Z generáció elcsábítására.
Németországban a hotelek elsősorban a belföldi utasokra fektetik a hangsúlyt, az EU legtöbb országában pedig a családosok számára terveznek a hotelek jobb lehetőségeket biztosítani.
Ha már családbarátság: Új életet kezdenétek külföldön? Ezek a legcsaládbarátabb városok 2023-ban
A szállodák a jövőben is igyekeznek fenntartani a lépést a trendekkel, és mivel egyre több az olyan utazó, aki húsmentes étrendet követ, ezért a kitöltők majdnem kétharmada gondolja fontosnak az ilyen alternatív ételek meglétét. A kimutatás szerint egyébként egyre több vendég igényli a fenntartható, helyi alapanyagokból készült ételeket, mely igényre nagy eséllyel a szállodák is reagálni fognak.
Ezen felül a környezettudatosság növekvő jelentősége itt is észrevehető, hiszen a megkérdezettek nagyjából kétharmada nyilatkozott úgy, hogy szeretne felszámolni a műanyag csomagolásokkal.
A zero waste éttermek is feltörekvőben vannak: Először csinálta meg, most elárulta: ezek a világ legjobb zero waste éttermei
A mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségekkel is már egy jó ideje kacérkodnak a szállodák. Ez azonban nem azonnali változás lesz szállodaiparban: 10 megkérdezettből átlagosan mindössze három fejezte ki érdeklődését a mesterséges intelligencia használata iránt, a maradék hét egyelőre nem tervez ilyesfajta újítást bevezetni.
Azok körében, akik érdeklődtek a technológia iránt, elsősorban a ChatGPT-hez hasonló digitális chatbotok, illetve a dinamikus árazások voltak népszerű lehetőségek.
A technológiai fejlődés így befolyásolhatja majd a szektort: Felkészültél? Ezek a tech-innovációk alapjaiban változtathatják meg a turizmust
Végezetül a kimutatás szerint a hotelek a legnagyobb érdeklődést a helyi programkínálatuk bővítésének témakörében mutatták. Az ausztriai, az olasz, a portugál, a görög, a francia és az északi országok szállodáinak mintegy 60 százaléka nyilatkozta, hogy prioritásnak tekinti azt, hogy több, helyi élményt nyújtó szolgáltatással bővítse kínálatát.