2024-06-28
Vombatsétáltatás, borsuttogás: Tasmánia bizarr munkákkal csalogatja a látogatókat
Ha már éreztük valaha úgy magunkat, hogy legszívesebben felkapnánk a hátizsákot és egy ideig csak szokatlan munkákat végeznénk a világ különböző pontjain, akkor Tasmánia kampánya valószínűleg minket is megérintene. Az „Odd Jobs” névre hallgató projektben különös állásokkal csábítanák a kalandvágyó turistákat a szigetre, akik cserébe tényleg egyedülálló tapasztalatokkal gazdagodhatnak.
Az Ausztrália déli partjai mellett található Tasmániában már elkezdődött a holtszezon, a turisztikában dolgozóknak pedig ilyenkor szükségük van egy kis segítségre. Éppen ezért indította el a helyi turisztikai hivatal az „Odd Jobs” (furcsa munkák) nevű projektet, melyben 10 különös „állásra” keresnek jelentkezőket. A lehetőségek mind klasszikus tasmániai élmények köré épülnek fel, így például kipróbálhatjuk, milyen vombatokat sétáltatni, paranormális nyomozóként tevékenykedni, vagy éppen csillagokat nézegetni.
Mielőtt túlságosan beleélnénk magunkat mindebbe, a rossz hír az, hogy ezek nem teljes állások, és nem is mindenkinek szólnak. A lehetőségek inkább egyfajta fizetett önkéntes kiruccanásnak mondhatók, és csak ausztráliai felnőttek jelentkezhetnek rájuk. A vombatsétáltatók például az East Coast Natureworld vadaspark vombatjairól kell majd gondoskodniuk: ők felelnek majd a – kicsit lusta és nagyalvó – állatok reggeli mozgásáért, tenniük kell a motiváltságukért és persze ügyelniük kell arra, hogy még véletlenül se kószáljanak el a szőrős emlősök. Az utazás, illetve a szállás költségeit természetesen fedezik az illetékesek.
Ahogy azt az Adventure is írja, a kampány egy okos módja annak, hogy Tasmánia fel tudja hívni a figyelmet a holtszezon lehetőségeire. Habár az ajánlatok java része csak pár napra szól, a szokatlan „állások” tényleg érdekes munkakörökbe adnak betekintést. A „borsuttogó” például helyi borokat kóstolhat meg, a „soaksmith” különböző fürdéshez használt illatokat tesztelhet, a „cave conductor” a helyi barlangokban koncertezhet, a „paranormális nyomozó” pedig Ausztrália legrégebbi elmegyógyintézetében kutakodhat.
A világ turisztikai hivatalai lassan egy kész versenyt folytatnak azért, hogy minél kreatívabb kampányokkal tudják elcsábítani az utazókat. Nemrég például a bécsi turisztikai hivatal is elindított egy „Post-Vienna Blues” névre hallgató kampányt a New York-i Times Square-en. Ebben arra hívják fel a figyelmet, hogy normális lehet, ha Bécs meglátogatása után egy kis „depressziót” érzünk. A megoldás pedig egyértelműen egy ismételt utazás.
Izland 2022-ben az „OutHorse Your Email” kampány keretében a helyi lovaknak szervezte ki a munkaidőn kívüli e-mailek megírását, akiknek állításuk szerint óriási billentyűzetek állnak rendelkezésükre.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!