2024-01-18
Így néz ki, amikor a repülőd „véletlenül” elhalad a Mount Everest mellett
Nem mindennapi látványban volt részük azoknak, akik a Bhutan Airlines gépével utaztak. Míg a legtöbb légitársaság elkerüli a világ legmagasabb hegyét, a hétmillió megtekintésnél járó videó után felvetődhet a kérdés: miért?
Az elképesztő látványt bemutató videót a @theworldpursuit nevű Instagram-fiók publikálta, ami két főállású utazóhoz, Cameron Seagle-hez és Natasha Aldenhoz tartozik. A fiatalok vezetik a The World Pursuit weboldalt is.
A Boeing gépei reflektorfénybe kerültek: Mi van a Boeing 737 Max 9-esekkel, és hogyan nézheted meg, milyen géppel repülsz?
A párnak egy olyan élményben lehetett része, amiben még a Mount Everestet nyakukba vevő hegymászóknak sem. A videóból ugyanis jól látszik az Everest 8849 méteres csúcsa, de a többi, nyolcezer métert meghaladó is. Ilyen például a Nepál és Tibet országait érintő Makalu, Lhoce, Cso-Oju, Kancsendzönga, Manaszlu vagy a Jomolhari is.
A látványban viszont nem sok utasnak lehet része, ugyanis a bhutáni Paro és a nnepáli Katmandu repülőterek között közlekedő járat mellett alig akad olyan, ahol az ablakból kinézve találkozhatunk a Mount Everesttel
„Az ablakból látni a világ legmagasabb hegységét egyszerre volt sokkoló, alázatos és szürreális is. Amikor a pilótánk bejelentette, hogy a környéken vagyunk, nem is hittük el. Mondjuk nem végeztünk túl alapos munkát az előkészületek során, mivel fogalmunk sem volt, hogy az útvonal érinteni fogja a Mount Everest környékét”
– mondta Seagle a Newsweeknek.
Annak, hogy a repülőgépek nem közelítik meg a Himaláját egy egyszerű oka van: 8849 méteres magassága. A legtöbb utasszállító repülőgép viszont nagyjából kilencezer méteres magasságon repülhet, mivel ezen túl a légkör egyszerűen veszélyezteti a biztonságos repülést.
Ha már biztonság: Ezek a legbiztonságosabb légitársaságok jelenleg
A sztratoszférában ilyen magasságban elképesztően ritka a levegő, jóval erősebb a szél, és az oxigénszint is nagyon alacsony, ezek pedig amellett, hogy veszélyeztetik az utasokat, durva turbulenciát is okoznak.
Továbbá a Himalája egyenetlen felszíne sem sugall biztonságot: egy vészhelyzeti landolást például szinte lehetetlen lenne véghez vinni a hegyen – írja az Aerocorner.
