Egészen meglepő, mi bosszantja leginkább a turistákat Japánban Egészen meglepő, mi bosszantja leginkább a turistákat Japánban
Kiotó, Japán
Fotó: Graham Powell-Wood, Unsplash

2025-05-06

Egészen meglepő, mi bosszantja leginkább a turistákat Japánban

Habár az olyan népszerű helyeken, mint a rengeteg látogatót vonzó Fudzsi a tömeg is frusztráló tud lenni, egy friss felmérés szerint a turistákat közel sem ez zavarja a legjobban Japánban. A kutatást a Japán Turisztikai Ügynökség bonyolította le, amelynek összesen négyezernél is több utazó véleményét vetette össze – a legidegesítőbb dolog pedig egészen meglepő lett.

A Japán Turisztikai Ügynökség egy érdekes felmérést készített, amelyben arra voltak kíváncsiak, hogy mi zavarja a legjobban az országba érkező turistákat – számol be róla a Kyodo News. A kutatásban több mint négyezer – távozó – turistát kérdeztek meg Japán öt nagyobb repülőterén, pontosabban a New Chitose, a Narita, a Haneda, a Kansai és a Fukuoka nemzetközi repülőtereken.

A legtöbbjük (21,9%) szerint Japán égető problémája a kukák hiánya, és a panaszok száma bár 8 százalékkal kevesebb, mint az ezt megelőző évben, a turisták szerint a legbosszantóbb, hogy szinte mindenhova magukkal kellett vinniük szemetüket.
Image
Fotó: bobby hendry, Unsplash

Mint a portál írja, ez nem mindig volt így, azonban az elmúlt évtizedekben a kormány számos kukát eltávolított félve az olyan (terror)támadásokról, mint amilyen 1995-ben történt Tokióban. Ez persze csak rontott a szemetelés helyzetén, ami a Fudzsinál például akkora mértéket öltött, hogy egy külön intézkedést kellett hozni.

Image
Tokió, Japán
Fotó: Stefan Lehner, Unsplash
A helyzet érdekessége, hogy a szemetelést szigorúan büntetik a japán törvények, így ha nem szeretnénk a legjobb esetben is 70 ezer forintnak megfelelő büntetést begyűjteni, akkor úgy kell tennünk, mint a japánoknak, akik kis zsákokba gyűjtik a szemetüket, majd otthon kidobják azt.
Image
Vannak persze, akik nagyobb „csomagokkal" járják az utcákat
Fotó: cal gao, Unsplash

Szintén kevesen örültek annak, hogy a helyiek még az éttermekben sem beszélnek angolul, a fent említett tömegekre „csupán’ 13,1 százalékuk panaszkodott. Ugyanígy, az ügyintézés sokszor bonyolult menetét, valamint a repülőterek hosszú várakozási idejét is többször megemlítették.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!