Rémálom Marokkóban: nyaralni indult, 15 milliós számlával tért haza egy turista
Fotó: Hongbin/Unsplash

2025-09-19

Rémálom Marokkóban: nyaralni indult, 15 milliós számlával tért haza egy turista

Egészen kellemetlen meglepetésben volt része egy francia utazónak, akit egy 37 ezer eurós, tehát közel 15 millió forintos telefonszámla fogadott, miután hazatért marokkói nyaralásából. A szolgáltató szerint az óriási összeget az extrém adatforgalom miatt számlázták fel neki, ám a férfi azt állítja, hogy biztosan nem használt el ennyit. 

Amikor egy Dominique nevű francia férfi Marokkóba indult nyaralni, még nem sejtette, hogy egyhetes nyaralásából visszatérve egy hatalmas telefonszámla fogja fogadni – kiváltképpen azért, mert elmondása szerint alig használta mobileszközét.

A 63 éves üzlettulajdonos a Le Parisiennek elmondta, hogy bár rendszeresen szokott Észak-Afrikába utazni, eddig a telefonszámlájának összege sosem haladta meg a 140 eurót, tehát az 55 ezer forintot. Az Orange nevű szolgáltató most mégis közel 38 ezer eurót (majdnem 15 millió forintot) számlázott fel neki, arra hivatkozva, hogy Dominique extrém forgalmat generált egyhetes vakációja során. 

Image
Fotó: NordWood Themes, Unsplash
Az Orange állítja, hogy összesen 16 alkalommal küldtek neki figyelmeztető SMS-eket, és abban is biztosak, hogy Dominique este 6 óra 14 perckor 9 eurónak megfelelő plusz adatot vásárolt, de az utazó szerint ezek közül semmi sem igaz.

Nem kaptam semmilyen SMS-t 6:14-kor. Az igaz, hogy vásároltam 9 eurónyi plusz adatot, de ez nem negyed hétkor történt, hanem sokkal később. Végképp nem erősítettem meg semmit a túlzott forgalommal kapcsolatosan, ahogy azt az Orange állítja. 

– vázolta saját helyzetét a francia utas, aki azt is elmondta, hogy már 38. éve az Orange ügyfele, ez idő alatt pedig mindig pontosan fizetett és sosem volt ilyen problémája. A férfi úgy gondolja, hogy vagy feltörték a telefonját, vagy valami tehcnikai hiba vezethetett egy ekkora számlához. 

Marokkóban természetesen nem tudta megoldani a problémát, így miután hazatért Franciaországba, egyből fel is hívta az ügyfélszolgálatot. Állítása szerint legalább húsz különböző munkatárssal beszélgetett, de mindegyikük más-más, jellemzően kikerülő válaszokat adott: egyszer azt mondták neki, hogy a számlát hamarosan törlik, aztán azt, hogy valószínűleg egy hiba lehetett, egy harmadik ügyfélszolgálatos pedig kidolgozott neki egy komplett részletfizetési tervet. 

A gondok nem álltak meg itt
Image
Fotó: freestocks, Unsplash

Ha mindez nem lett volna elég, a helyzet Franciaországban tovább súlyosbodott, az Orange ugyanis lekapcsolta a férfi telefonvonalát és internetét is, amelyek mindegyike elengedhetetlen üzlete működéséhez. Dominique végül szolgáltatót váltott, de az ügye továbbra is rendezetlen maradt.

Végül hosszas egyeztetéseket köveőten az Orange ügyfelük hűségére hivatkozva 37 ezer euróról levitte ötszáz euróra (kb. 195 ezer forintra) az összeget, de továbbra is állítják: a számla nem hackertámadás vagy technikai hiba miatt keletkezett. 

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!