2024-01-07
Úgy tűnik, leáldoztak a dönthető üléseknek a repülőkön
Egyes utasok szeretnek élni a visszahajtható ülések által nyújtott kényelemmel, de sokszor ez kifejezetten bosszantja a mögöttük ülőt. Tudják ezt a légitársaságok is, és úgy tűnik, végleg maguk mögött hagynák a dönthető ülések időszakát.
Több légitársaság is gondolkozik azon, hogy felszámoljon a dönthető ülésekkel, de legalább is csökkentse a lehetséges döntés szögét, írja a Time Out. A Ryanair járatain például már 2004 óta nincs lehetőségük az utasoknak közelebb helyezniük magukat a vízszinthez, de az akkor még újdonságnak számító kezdeményezést több fapados légitársaság is követte.
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy hosszú távú utak esetében sem tudunk majd kényelmesen pihenni, sokkal inkább annyit jelent, hogy olyan ülések lesznek a gépeken, melyek már alapból egy bizonyos dőlésszögre lesznek beállítva.
Andrew Lawrence, az ausztrál csontkovácsok szövetségének elnöke szerint ilyen tartásban aludni egyébként kifejezetten jót tesz a testünknek, és még a repülőgépek megfelelő súlyeosztását is elősegítik.
Erről a lehetőségről hallottál már? Az év akciója: 10 ezer forint alatt juthatunk el 34 úti célra a Wizz Air ajánlatával
A Jet2 például már 2009-ben elkezdte használni ezt a fajta dizájnt, és a British Airways azon járatain, melyek 4 óránál rövidebb idő alatt teljesíthetők szintén megfigyelhető ez a középdőlésű üléstípus.
Az amerikai Delta, az American Airlines és a Southwest Airlines gépei 2019-től ilyen ülésekkel vannak felszerelve, a Finnair pedig a business classra is olyan üléseket szerelt be, amiknek nem szabályozható az utasok által a dőlésszöge.

Fotó: Arkin Si / Unsplash
Erre is érdemes figyelnünk: Ha laptopról foglalsz szállást, inkább nézd meg a telefonodat is

Ugyanakkor valószínűleg a dönthető ülések 2024-ben sem fognak teljesen kikopni a repülőgépekről, így legközelebb, amikor kényelembe szeretnénk helyezni magunkat, figyeljünk arra, hogy ne borítsuk fel a mögöttünk ülő ebédjét, csukjuk le véletlenül laptopját, vagy üssük orron akaratlanul.