Rekordra készül a Qantas: közel egy napig lesz a levegőben az egyik járatuk Rekordra készül a Qantas: közel egy napig lesz a levegőben az egyik járatuk
Fotó: Shutterstock

2024-11-19

  • Drive
  • Check-in
  • Rekordra készül a Qantas: közel egy napig lesz a levegőben az egyik járatuk

Rekordra készül a Qantas: közel egy napig lesz a levegőben az egyik járatuk

Legyen szó természetről vagy ember építette dolgokról, a „legek” mindig is megmozgatták az emberek fantáziáját. A modern világjárásnak pedig többé-kevésbé kikerülhetetlen velejárói a repülőgépes utazások, és természetesen ebben a tekintetben is megvannak a rekorderek. Most az ausztrál Qantas légitársaság tervezi megszerezni magának a „világ leghosszabb közvetlen repülőjárata” címet – persze a törekvésnek nemcsak presztízsbeli, de turisztikai vonatkozásai is vannak.

Az ausztrál Qantas légitársaság már lassan hetedik éve dolgozik a Project Sunrise nevű tervén, amelynek célja, hogy nonstop és közvetlen járatokat hozzanak létre Sydney és London, valamint Sydney és New York között. Ennek persze lényegi részét képezik azok a repülőgépek, melyek képesek egy-egy ekkora út megtételére. Kezdetben a cég Boeing repülőgépekben gondolkozott, ám végül a választásuk egy tucatnyi speciálisan kialakított Airbus modellre esett – részletezi az Independent.

Az eredeti tervük szerint a szuperhosszú utak megtételére alkalmas gépek 2023-ban álltak volna forgalomban, de a számításokat mind a pandémia hatásai, mind pedig az Airbus gyártási problémái keresztülhúzták.

Mindenesetre most úgy tűnik, hogy hamarosan tényleg megvalósulhat a grandiózus projekt: a Qantas összesen 12 Airbus A350 típusú géppel bővítette flottáját, melyek egyenként 238 utazó befogadására alkalmasak. A repülőgépek tágas, ergonomikus kabinokkal vannak felszerelve, az első osztályon utazók számára pedig extraszéles, rögzített ágyakat, valamint külön fekvőszékeket, személyes szekrényeket, kétfős étkező-, illetve munkaasztalt, de egy jókora tévét is biztosítanak.

A fedélzeten továbbá 40 prémiumülés és egy 140 férőhelyes turistarész fogja várni az utazókat.

A projekt következő fejlesztési fázisában az ehhez hasonló, szuperhosszú távú utak során tapasztalható jetlag minimalizására is kitérnek majd: ebbe beletartoznak például a fénybeállítások, egy „jóléti zóna” (wellbeing zone) kialakítása, és persze a kényelem növelése, valamint az étkezés is. Ugyan a rekorddöntési kísérlet is kecsegtető, a Qantas vezérigazgatója szerint a leglényegesebb, hogy az ilyen lehetőségekkel ki tudják nyitni az ausztrál utazók előtt a világot, a külföldi számára pedig elérhetőbbé tudják tenni Ausztráliát.

A legrövidebb útvonalakról is készült már lista: Ahol tényleg repül az idő: íme a világ 5 legrövidebb repülős útvonala
A világ leghosszabb közvetlen repülőjárata címet egyébként jelenleg a Singapore Airlines New York és Szingapúr között közlekedő, nagyjából 18 órát és 50 percet igénylő járata tudhatja magáénak.

Ha azonban a Qantas Sunrise-projektje elindul, a gépek 19 órát is meghaladó repülési idejével esélyes, hogy lekörözi a szingapúri légitársaságot. Érdekesség, hogy a projekt nevét a légitársaság második világháború idején levezényelt tartós repülései ihlették, amelyek során a pilóták gyakran olyan sokáig tartózkodtak a levegőben, hogy két napfelkeltét is láttak. Ha minden a tervek szerint halad, akkor a gépek 2026-ban állhatnak forgalomba.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!