Meglepő fordulat: ezek lesznek a következő évek legnépszerűbb úti céljai
Doha, Katar
Fotó: Benny Marty, Shutterstock

2025-09-05

Meglepő fordulat: ezek lesznek a következő évek legnépszerűbb úti céljai

Az utazási trendek megjóslása évről évre komoly kihívás: szálláshelyek, turisztikai portálok, szakértők és utazók próbálják megfejteni, merre indul a világ, de a hirtelen változások rendre felülírják a terveket. A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) adatai alapján mindenesetre már most kirajzolódtak bizonyos tendenciák, amelyekből következtetni lehet arra, hogy mely úti célok lesznek különösen népszerűek a következő években.

A turisztikai trendek jönnek és mennek: tavaly például úgy tűnt, hogy mindenki Marseille-t célozza be, míg 2023-ban az Albánia iránti érdeklődés vett repülőrajtot.  A Telegraph most egy részletes cikkben számolt be arról, hogy az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) adatai alapján mely úti célok iránt növekszik jelentősen az érdeklődés. Összességében az látszik, hogy egyre többen kíváncsiak olyan helyszínekre, amelyeket nem is olyan régen még veszélyesnek ítéltünk meg.

Image
Doha, Katar
Fotó: Benny Marty, Shutterstock
Mindenesetre a leglátványosabb növekedést egy közel-keleti ország, Katar tudta mutatni.

Katar, ahol az év felében túl forró az időjárás ahhoz, hogy kilépjünk az utcára a pandémia előtti rekordévhez (2019) képest mintegy 138 százalékos növekedést tudott felmutatni a turistaérkezések tekintetében. A tavalyi évben a sivatagi országba közel 5,1 millióan utaztak, amivel olyan országokat előzött meg, mint Norvégia, Málta, Mauritius vagy Jamaika. Ez a portál szerint többek között a világszínvonalú múzeumjainak, szálláshelyeinek és éttermeinek köszönheti, amelyek elfeledtetik az utazókkal a kánikulát és a megkérdőjelezhető emberi jogi helyzetet.

Image
Theth, Albánia
Fotó: Uwe Seidner, Shutterstock

Szintén nem panaszkodhat Albánia, melynek népszerűsége az elmúlt években töretlen: minden jel arra mutat, hogy az egykor veszélyesnek és „radar alatti” úti célnak számító balkáni ország napjainkra „mainstream” helyszínné vált. Ehhez az„Európa Thaiföldje” becenevet viselő nemzet átfogó turisztikai fejlesztései jelentősen hozzájárultak: 2019 óta a nemzetközi turistaérkezések száma mintegy 84,3 százalékkal emelkedtek meg.

Meglepő lehet, de az egy évtizede még tragikus gyilkossági mutatókkal rendelkező El Salvador turisztikai karrierjében is jelentős felívelés tapasztalható. Az új vezetés drákói szigorának hála a százezer főre vetített gyilkosságok száma a korábbi 106,3-ról rekordalacsonyra, csupán 1,9-re csökkent, ami például csak pár százalékponttal magasabb, mint az Egyesült Királyságban. A növekvő biztonság pedig úgy látszik, meghozta a turisták kedvét a közép-amerikai ország felfedezésére, ugyanis 2019-hez képest a turistaérkezések száma 80 százalékkal emelkedett.

Hasonló tendencia figyelhető meg Kolumbia esetében, ami egy-két évtizede még a drogháborúk és a fegyverkezés miatt egy no-go zónának számított, 2024-ben viszont már közel 6,6 millió nemzetközi turistát fogadott (+58%).

Image
Budapest, Magyarország
Fotó: Ljubomir Žarković, Unsplash

Érdekesség, hogy az elemzés szerint Magyarországnak még mindig nem sikerült talpra állnia a pandémia nehézségeiből: a statisztikák szerint 2019-hez képest 22,3 százalékkal kevesebb nemzetközi turista látogatja meg hazánkat, amivel összességében a negatív lista 27. helyén állunk. Ezzel Európában Írország (-39,8% / 16. hely) után mi produkáltuk a legnagyobb csökkenést, utánunk Észtország (-20,3% / 29. hely) és Litvánia (-16,35% / 36. hely) következik a sorban.

A statisztikák szerint ezek az úti célok lehetnek a legfelkapottabbak a következő években:
Image
Puerto Rico
Fotó: Ovidio Soto, Unsplash
  1. Katar (138%)
  2. Albánia (84,29%)
  3. El Salvador (80,46%)
  4. Puerto Rico (74,56%)
  5. Bahrein (71,97%)
  6. Szaúd-Arábia (69,62%)
  7. Kolumbia (58,05%)
  8. Curacao (50,86%)
  9. Turks- és Caicos-szigetek (50,72%)
  10. Tanzánia (48,44%)

Zárójelben a nemzetközi turistaérkezések százalékos növekedésével 2019-hez képest.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!