Van egy étterem, ahol nem kérnek pénzt a vacsoráért
A kép csak illusztráció!
Fotó: Sandra Seitamaa, Unsplash

2025-08-18

Van egy étterem, ahol nem kérnek pénzt a vacsoráért

Az éttermeket általában környezetük, dizájnjuk vagy persze a felszolgált ételek teszik különlegessé, ám a tokiói Mirai Shokudo egy egészen más okból hívta fel magára a nagyvilág figyelmét. A csupán 12 férőhelyes étterem egy szokatlan modell alapján működik, aminek hatására a vendégeknek nem muszáj fizetniük azért, hogy jóllakjanak.

Tokióban létezik egy különleges étterem, ahol a vendégek fizetés nélkül is távozhatnak. Na persze a helyzet nem ennyire egyszerű: a Mirai Shokudót még 2015-ben nyitotta meg egy Sekai Kobayashi nevű mérnök azzal a céllal, hogy esélyt adjon azoknak, akik anyagi gondokkal küzdenek. Az ötlet akkor pattant ki a férfi fejéből, amikor a Cookpad Inc. nevű receptoldalnál dolgozott: itt kollegáival együtt teljesen díjmentesen használhatta a konyhát, a munkatársaitól származó pozitív visszajelzések hatására pedig úgy döntött; felhagy a mérnöki karrierjével és megvalósítja vendéglátós álmát.

A Mirai Shokudo viszont nem egy egyszerű adománykonyha, és talán ezért is működik olyan jól: a rászoruló vendégeknek ugyanis Kobayashi lehetőséget ad arra, hogy 50 percnyi munkával ledolgozzák étkezésük árát.

A koncepció pedig úgy tűnik, működik: a nyitás óta ötszáznál is többen jutottak így meleg ételhez – volt köztük spórolós egyetemista, de olyan felnőtt is, aki tanulni ment oda azért, hogy később el tudjon helyezkedni a szakmában.

Azért csinálom, mert szeretnék olyan emberekkel találkozni, akik éhesek, de nincs pénzük étterembe járni

– idézte a Vince Kobayashit, aki végül az étterem működési tervét is megosztotta a nagyközönséggel. Fontos volt számára, hogy a szoftverfejlesztéshez hasonlóan nyílt modellt alkalmazzon, mivel így bárki hozzáférhet azokhoz a tapasztalatokhoz, amire ő tett szert, sőt: akár tovább is fejlesztheti az üzleti modellt.

Kabayashi azt reméli, hogy példáján keresztül a jövőben is segíteni tudja majd a közösséget, valamint hogy ilyen módon többen vágnak majd bele hasonló kezdeményezésekbe. Az átláthatóság miatt az üzleti terv és a pénzügyi adatok is elérhetők az étterem weboldalán.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!