Két óránál is tovább tart átjutni a világ leghosszabb hídján
Tanjang–Kunsan vasúti híd, Kína
Fotó: ZCOOL HelloRF / Shutterstock

2025-11-18

Két óránál is tovább tart átjutni a világ leghosszabb hídján

Kevés látványosabb közlekedési csomópont létezik a világon a Tanjang–Kunsan hídnál. A több mint 164 kilométer hosszan kígyózó viadukt amellett, hogy már 14 éve világrekorder és igazi mérnöki bravúrnak számít, mára rendkívül népszerű a turisták körében is.

A Sanghajt és Nanjingot összekötő híd a Peking–Sanghaj gyorsvasútvonal része. Átszelése nagyjából két órát vesz igénybe, míg eközben a vonat folyamatosan suhan a folyók, mocsarak és rizsföldek fölött. Az építkezés 2006-ban indult, és öt év alatt készült el, átszámítva több mint 2800 milliárd forintba került.

A közel 11 500 tartópillérrel rendelkező híd a Jangce-folyó vonalát követi, ezért a tervezőknek alkalmazkodniuk kellett a víztömeg természetes kanyarulataihoz. Ennek köszönhető a viadukt jellegzetes, hullámzó alakja, amely a felszínről nézve már-már futurisztikus látványt nyújt.
Több szempontból is látványos teljesítmény

A közel 10 kilométeren át húzódó Yangcheng-tavi szakasz különösen felkapott az utazók körében. A tó felett áthaladó szerelvényekből ugyanis lenyűgöző panoráma nyílik a víztükörre és a környező lápvilágra. A híd számos útvonalon lerövídítette az utazási időt, jelentősen megnövelve ezzel a gazdaság hatékonyságát. Mindezt jól mutatja, hogy a Peking–Sanghaj közötti 1300 kilométert korábban 11-12 óra alatt lehetett megtenni, napjainkban ez az út már csupán 4 óra.

Méretei mellett a híd biztonsági rendszere szintén figyelemre méltó. A viadukt a legszigorúbb földrengésbiztonsági előírásoknak megfelelően készült, így kellő módon ellenáll a híd alatt naponta közlekedő több száz hajó által keltett hullámoknak.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!