Van, ahol még kipróbálhatjuk, milyen egy II. világháborús bombázóval repülni Van, ahol még kipróbálhatjuk, milyen egy II. világháborús bombázóval repülni
Fotó: Lancaster bombázó / Daniel Cooke, Unsplash

2024-06-28

Van, ahol még kipróbálhatjuk, milyen egy II. világháborús bombázóval repülni

Kanadának fontos katonai szerepe volt a második világháborúban: az észak-amerikai ország építette meg és működtette a britek által tervezett Lancaster bombázókat, napjainkban pedig bárkinek lehetősége van kipróbálni, hogy milyen is a típussall repülni – már akinek a pénztárcája engedi.

Amennyiben esetleg Kanadába szerveznénk a legközelebbi utazásunkat, és érdeklődünk a repüléstörténelem iránt, akkor mindenképpen érdemes meglátogatnunk a Torontótól délre található Canadian Warplane Heritage Múzeumot. Habár a múzeumban nemcsak az ikonikus Lancaster bombázóba ülhetünk bele, ilyen típusú repülőgépet viszont csak egyetlen másik helyen, az Egyesült Királyságban van lehetőségünk kipróbálni.  

Mit érdemes tudni a Lancasterről?

A Lancaster az egyik legjelentősebb brit bombázó repülőgép volt a második világháborúban, melyet a korábbi bombázókból – így például a Machesterből – fejlesztettek tovább. Ebben az időben a négymotoros gép volt az egyetlen, amely képes volt a közel 5500 kilogrammos „Tallboy”, valamint a majdnem 10 ezer kilogrammos „Grand Slam” bombák cipelésére.

Image
Fotó: Ray Harrington, Unsplash.

A gépet először a Brit Királyi Légierő használta 1942-ben Németország bombázásakor, majd miután a britek fő nehézbombázójává vált, a Kanadai és az Ausztrál Királyi Légierő is elkezdte alkalmazni. A britek rengeteg időt és energiát áldoztak a Lancasterbe, a projekt során pedig több mint hétezer repülőgépet gyártottak le, melyből négyszáznál is többet Kanadában készítettek.

Bár több múzeumban láthatunk ilyen gépek kiállítva, mostanra csupán két olyan Lancaster létezik, amivel ténylegesen lehet repülni: az egyik ilyen Kanadában, míg a másik az Egyesült Királyságban található.
Image
Fotó: amymilitary, Pixabay

A kanadai a FM213 a már fent említett múzeumban, a brit NX611 pedig a Lincolnshire Aviation Heritage Centerben pihen. Mindkét helyen lehetőségünk van beülni a gépekbe, ám az élmény nem éppen az olcsó kategóriába sorolható. Kanadában minimum 3900 kanadai dollárt (több mint egymillió forintot), az Egyesült Királyságban pedig alsó hangon is 445 fontot (közel 210 ezer forintot) kérnek el a repülésért.

(Forrás: The Travel)

Image

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!