2024-08-16
Tarolnak a kínai villanyautók, nincs versenytársa a 4 millió forintos modellnek
Egyre nagyobb a verseny az elektromos autók piacán, a kínai BYD Seagull alacsony ára miatt pedig jelentős hatással lehet a globális újautó-piacra. A Szegeden is gyárat építő vállalat teljesen ellene megy a világ autóiparában tapasztalható tendenciának úgy, hogy a minőségből nem adtak lejjebb.
A BYD Seagull méretét tekintve leginkább egy Fiat Pandához hasonlít: az autó csupán 3,78 méter hosszú, 1,72 méter széles és 1,45 méter magas, tengelytávja pedig 2,5 méter. Kiviteltől függően a tömege nagyjából 1160 és 1240 kilogramm között mozog, így nem egy különösebben nehéz autóról van szó. Ahogy a Haszon is beszámolt róla, a villanyautó ára ráadásul extrém kedvező: Kínában már 4,3 millió forintnak megfelelő jüanért árulják, de egy rövidebb hatótávval rendelkező verziót már 3,61 millióért is haza lehet vinni.
A BYD egyébként még tavasszal mutatta be a típust, melynek ára mellett másik vonzereje, hogy a Lamborghini egykori tervezője, Wolfgang Egger vezette a kinézetre irányuló folyamatokat – éppen ezért Kínában csak „mini Lamborghininek” hívják a Seagullt. Jelenleg három verziója létezik: az Active és a Free 30,08 kWh-s, míg a Flying 38,88 kWh-s akkumulátorkapacitással rendelkezik. A gyári adatok szerint a Seagullnak 400 kilométeres hatótávja van egyetlen feltöltéssel,
– legalábbis ezt mondhatta a kínai elemzőknek az AP News forrásai alapján.
A Totalcar szerint a kedvező árhoz egyébként magas színvonal is társul, a BYD Seagull pedig egyáltalán nem marad el a háromszor ennyibe kerülő amerikai autóktól. Ugyanakkor a 100 százalékos amerikai büntetővám egyelőre még távol tartja a villanyautót az USA piacától. A tapasztalható költségcsökkentés viszont alapjaiban változtathatja meg a globális autóipart – ennek egyik oka a BYD gyártási modellje, miszerint a tervezéstől kezdve az akkugyártásig, minden házon belül történik.
Magyarországon már csak pár száz darab maradt a legolcsóbb újautóból, a Mitsubishi Space Starból. A 4,44 millió forintos alapáron kínált járművet egy 1,2-es 71 lóerős, háromhengeres motor hajtja, ami országúton és autópályán nem teljesít túl jól: már 80-ról megindítani egy előzést is eléggé keserves, autópályán egy nagyobb emelkedőn a 130-at megtartani pedig szintén.
Előnye viszont, hogy a használtautókkal szemben garanciája 5 évig érvényes, a 4,44 millió forintos vételárban azonban nincsenek benne olyan szolgáltatások, mint például a klíma, a központi zár vagy a tempomat.
A legkedvezőbb árú újautók hazai toplistája egyébként így néz ki:
- Mitsubishi Space Star – 4 440 000 forint
- Kia Picanto – 4 999 000 forint
- Hyundai i10 – 4 999 000 forint
- Dacia Sandero – 4 999 000 forint
- Citroën C3 – 5 490 000 forint
- Fiat 500 – 5 500 500 forint
- Suzuki Ignis – 5 800 000 forint
- Suzuki Swift – 5 830 000 forint
- Opel Corsa – 5 990 000 forint
- Renault Clio – 5 990 000 forint
Olvasd el ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!


