2024-07-24
Már itthon is kapható a legolcsóbb elektromos Porsche Macan
Magyarországon is elérhető az elektromos Porsche Macan legolcsóbb változata.
A csak hátsókerék-hajtású újdonság 110 kilogrammal könnyebb az összkerekes Macan 4-nél. A 0-ról a 100 km/h-át 5,7 másodperc alatt elérő, 220 km/h végsebességű 2,2 tonnás legújabb Macan 100 kWh kapacitású akkumulátora mintegy 644 kilométeres hatótávot biztosít, 31 kilométerrel többet, mint a Macan 4. 270 kW-os töltő esetén akár 21 perc alatt megúszható egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés – írja a Haszon a hvg.hu alapján.
A Porsche Macan első nemzedékéből 2014-es piaci bevezetése óta több mint 800 ezer példányt értékesített a német prémium márka világszerte. A belsőégésű motoros előző Macan indulóára 29 millió forint, mely összeg ellenében egy 265 lovas és 400 Nm nyomatékú 2 literes 4 hengeres turbós benzines Macant vásárolhatunk. A Porsche is igyekszik minél több elektromos autót bevezetni, ugyanis a tervek szerint 2030-ig a paletta 80%-át elektromosra cserélik. Ebben a Macannak óriási szerepe lesz. Az elektromos autó karbonsemleges módon készül a Porsche lipcsei gyárában.
A friss európai statisztika szerint júniusban az EU-ban 4,3 százalékkal, 1,9 millióra nőttek az újautóeladások, ami a legnagyobb havi növekedés idén. Az eladások 34,4 százalékát tették ki a benzines, 29,5 százalékát a hibrid, 14,4 százalékát az elektromos, 12,7 százalékát a dízeles, 6 százalékát a plugin hibrides autók. Magyarországon közel 60 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása, ezzel az EU-ban nálunk volt az egyik legnagyobb a növekedés a tisztán elektromos hajtású autók eladásában. A növekedés az idén februártól igényelhető állami támogatásnak köszönhető.
Nemrég arról írtunk, hamarosan a Ferrari is piacra dobja az első, teljesen elektromos autóját. A márka azonban nem kér a csendes villanyautókból: az olasz luxusautó-gyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje nem lesz olyan csendes, mint a legtöbb forgalomban lévő villanyautó, sőt: a márka vezérigazgatója még a Teslának is odaszúrt. Az olasz luxusautógyártó vezetője azt ígéri, a villanyautó ugyanazt az élményt fogja nyújtani, mint a korábbi modelljeik, például a hangzás terén is.
– nyilatkozta Benedetto Vigna, az autógyártó vezérigazgatója a CNBC-nek.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!