Egy korszak vége – többé nem gyártanak Ford Focust Egy korszak vége – többé nem gyártanak Ford Focust
Ford Focus RS
Fotó: Brandon Woyshnis, Shutterstock

2025-03-11

  • Drive
  • Tech
  • Egy korszak vége – többé nem gyártanak Ford Focust

Egy korszak vége – többé nem gyártanak Ford Focust

2025 novemberétől nem fog több Focust gyártani a Ford a németországi Saarlouisban. Az utcák egyik legmeghatározóbb, kiváló ár-érték arányú modellt még 1998-ban dobták a piacra, nem sokkal később pedig már ez lett az év autója.

Lezárul egy korszak a Fordnál, ugyanis az európai részleg kommunikációs vezetőjének tájékoztatása alapján idén novembertől teljesen felhagynak ikonikus Focus modelljük gyártásával. Ennek legfőbb oka az alacsony nyereségesség, a profitot a Ford inkább az elektromos autók, illetve az olyan jellegzetes, nagyobb haszonkulcsú modellek gyártásából szeretne pótolni, mint a Mustang vagy a Bronco.

Image
Ford Focus
Fotó: Sue Thatcher, Shutterstock
A jelenség mindazonáltal nem új. Az elmúlt években az látható, hogy a Ford fokozatosan kivonul a hagyományos személyautók piacáról: eltűnt például a Mondeo és a Fiesta is.

A Haszon szerint azonban a gyártó népszerű modellek megszűnése az eladásokban is látszik. 2024-ben például a 17 százalékkal zuhant be az értékesítés, ami számok szerint 426 307 darabot jelent. Hasonlóképpen, a Hyundai és a Kia javára a Ford piaci részesedése is lecsökkent 4-ről 3,3 százalékra.

Image
Ford Mustang GT
Fotó: Gabriel Nica, Shutterstock
Az elektromos Mustangok tavaly mondjuk nem futottak jól: Nem viszik az e-Mustangokat, milliókkal csökkentenek az autók árain

Ha már kitértünk a Mustangokra, azt is érdemes megemlíteni, hogy nemrég a Ford úgy döntött, hogy szigorú feltételeket szab a limitált szériás Mustang GDT tulajdonosai számára azért, hogy megakadályozza az azonnali továbbértékesítést és a spekulatív árazást. Ennek értelmében a vásárlókkal aláiratnak egy szerződést, amelyben kikötés, hogy a tulajdonosok legalább két évig megőrizzék a 160 milliós sportkocsit.

Az autót amúgy egy 5,2 literes, kompresszoros V8-as motorral szerelték fel, ami 826 lóerős teljesítményt és 900 Nm nyomatékot biztosít. A Mustang GTD végsebessége a 325 km/órával kacérkodik, és évente 300-700 darabot gyártanak belőle.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!