2,5 milliót se kérnek a legújabb kínai villanyautóért 2,5 milliót se kérnek a legújabb kínai villanyautóért
Wuling Hongguang Mini EV Four-Door
Fotó: GM

2025-03-06

2,5 milliót se kérnek a legújabb kínai villanyautóért

Nemrég számoltunk be róla, hogy már Magyarországon is kapható az eddigi legolcsóbb BYD-modell, ám ennek közel 12,5 millió forintos ára versenybe sem tud lépni a Wuling Hongguang Mini EV Four-Dooréval, amit a napokban dobtak piacra Kínában.

Bár a legújabb kínai villanyautó neve elég hosszúra sikerült, alapvetően egy városi kisautóról van szó, melynek hossza 3256 milliméter, szélessége 1510 milliméter, magassága pedig 1578 milliméter. A négyajtós Wuling Hongguang Mini EV Four-Door mindazonáltal akár négy személy utaztatására is képes, még akkor is, ha 123 literes csomagterét telepakoljuk. Lehajtott üléssel ráadásul rögtön 745 liternyi holmit tudunk szállítani – írja a Haszon.

Az autót továbbá egy 30 kW teljesítményű hátsó motor hajtja, hatótávja 205 kilométer és maximum 100 km/órás sebességre képes.

A legolcsóbb Advanced csomagot jelenleg 44 800 jüanért, tehát alig 2,4 millió forintért árulják Kínában. A Premium kategóriáért már 49 800 jüant (kb. 2,5 millió forintot), a Premium+ pedig 50 800 jüanjába (közel 2,6 millió forintjába) kerül a vásárlóknak. A Wuling Hongguang Mini EV-ből tavaly (még a mostani, négyajtós változat előtt) 261 ezer darabot adtak el Kínában, ezzel egy Tesla és két BYD mögött a negyedik legkapósabb autómodellnek számított. Az autót a SAIC, a General Motors és a Wuling közös vállalkozásában gyártják.

Na de melyik autó a legolcsóbb itthon?

Az elektromos autók közül napjainkban a 65 lóerős, 225 kilométeres hatótávval rendelkező Dacia Spring viheti el a legolcsóbb jármű díját, aminek alapára 9,5 millió forint. Persze ennek is vannak drágább változatai: az Extreme verziót például 10 milliótól árulják. A Renault Csoport vezérigazgatója szerint máris dolgoznak egy új Dacia fejlesztésén, amit a tervek szerint 18 ezer euróért, tehát körülbelül 7,2 millió forintért fognak piacra dobni. A 2026-ban érkező járgányt teljes egészében Európában, a Renault szlovákiai üzemében gyártják majd.

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!