Rossz hír a csalóknak, jó hír nekünk: új funkció a Google Térképen Rossz hír a csalóknak, jó hír nekünk: új funkció a Google Térképen
A kép csak illusztráció
Fotó: henry perks, Unsplash.

2024-10-03

Rossz hír a csalóknak, jó hír nekünk: új funkció a Google Térképen

Utazás előtt sokan a Google Térkép felületén látható értékelések görgetésével járunk utána annak, hogy mennyire érdemes például beülnünk egy étterembe, vagy hogy mennyire megbízható egy adott szolgáltatás. Egyes cégek viszont a jobb vendégvélemények eléréséért trükköznek ezzel a funkcióval – nekik innentől nehezebb dolguk lesz, sőt, akár szankciókra is számíthatnak.

A legtöbb utazó jól ismeri a Google Térképet, hiszen sok esetben azért, hogy valós összképet kapjunk egy adott szolgáltatásról, előzetesen érdemes megnézni, hogy mit gondolnak róla azok, akik már előttünk felkeresték. Mivel azonban bárki írhat értékeléseket, aki rendelkezik Google-fiókkal, ezért meglehetősen egyszerű hamis véleményeket közölni a felületen: egy perc alatt létrehozunk egy profilt, majd mehet is az adott helyre az ötcsillagos értékelés meg egy hangzatos szöveg, és kész is az átverés.

A Google pontosan ennek szeretne véget vetni legújabb frissítésével, mely funkció egy külön jelzéssel figyelmezteti a felhasználókat arra, hogy korábban gyaníthatóan olyan hamis vélemények is szerepeltek az adott cég adatlapján, amelyeket a Google-nek végül el kellett távolítania.
Image
Piros háromszöggel és benne egy felkiáltójellel jelzi a Google Térkép azt, ha az adott cég a múltban feltehetőleg trükközött az értékelésekkel.
Fotó: Mike Blumenthal / X

A frissítést Mike Blumenthal szúrta ki, amikor egy angliai vállalatra keresett rá. Az üzletember egy képernyőfotót is közölt az X-en az érintett jelzésről – azt egyelőre még nem tudni, hogy pontosan mikor érhet el Magyarországra az értékelésekkel trükköző vállalatokra figyelmeztető felirat, de feltételezhetően hamarosan találkozhatunk majd vele.

Nem mindig érdemes a Google Térképre hagyatkozni: A Google Térkép útvonalát követte, helikopterrel kellett kimenteni

A Google cégprofilokra irányuló tájékoztatása szerint amennyiben egy vállalkozás megsérti ezt az alapelvet, súlyosabb szankciókra is számíthat. Például ideiglenes letilthatják az új véleményeket és értékeléseket, meghatározott ideig elrejthetik a cégprofil meglévő véleményeit és értékeléseit, valamint a cégprofilra kattintva a felhasználók találkozhatnak a fent is szemléltetett jelzéssel.

(Forrás: Techradar)

Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!