2024-10-13
Ezekkel az új autókkal bukhatunk a legtöbbet az első 5 évben
Az autók értékvesztése minden vásárlót nehezen érint, hiszen senki nem örül annak, hogy a drágán megvett járműveket pár év múlva már csak az eredeti árnak a töredékéért tudjuk eladni. Egy amerikai kutatásban most annak jártak utána, hogy mely modellek és márkák a leginkább, illetve a legkevésbé időtállók.
A pandémia miatt világszerte csökkent az új autók kínálata, aminek hatására sok vevő új járművek helyett inkább a használt, de fiatal autók közül válogatott. Mindez abszolút fordulatot jelentett a piacon, hiszen így az áruk is megemelkedett, de értékvesztésük csökkenni kezdett. A kutatást szemléző Autószektor azonban kiemeli, ez minden kategóriára vonatkozóan mást jelent.
Hiába szereznek egyre nagyobb teret a villanyautók a világpiacon, ha közelebbről megnézzük, a visszaesést több tényező is indokolja. Ilyen például a nyilvános töltőállomások hiánya és az ezeken a helyeken alkalmazott drága árszabás. Emellett sokan csak utólag jöttek rá, hogy otthoni töltőszerkezet vagy az olcsóbb éjszakai áram hiányában az EV-k vezetése drágább és kényelmetlenebb is, mint egy hagyományos autó fenntartása.
Mindennek igazi nyertese a japán Toyota, melynek hibrid modelljei még mindig megbízható terméknek számítanak, ami azt jelenti, hogy a használtautó-piacon is jóval keresettebbek. Az EV-k tartósságában pedig még nem bíznak annyira a vásárlók, emiatt sokan vonakodnak a teljesen elektromos használt modellek megvásárlásától.
Ha kategóriánként vizsgáljuk az elektromos modelleket, akkor egyértelműen kimondható, hogy a legrosszabb helyzetben a Tesla van. A Tesla 3 az első öt évben értékének 42,9, a Tesla X 49,9, a Tesla S pedig mintegy 55,5 százalékát veszíti el. A negatív listára 50,8 százalékkal felkerült a Nissan Leaf, de 51,1 százalékkal a Chevrolet Bolt EV is.
A hibridhajtású kompakt SUV-ok között a negatív csúcstartó a Nissan Kicks (27,5%), megelőzve a Toyota RAV4-et (27,2 %), a Honda HR-V-t (26,2 %) és a Subaru Crosstreket (24,5%), valamint a Toyota CH-R-t (24,4%).
A luxusautók tekintetében a Maserati Quattroporte a legkevésbé (64,5%) értékálló, de a BMW 7-es sorozat (61,8%), a Maserati Ghibli (51,3%), a BMW 5-ös sorozat (58,8%) és a Cadillac Escalade ESV (58,5%) is sokat veszít kezdeti értékéből.
Egy korábbi felmérés szerint itthon a három legkeresettebb használt autó közé tartozik az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Volkswagen Golf, de a Ford Focusban és a Volkswagen Passatban is bízunk. Érdekesség, hogy fenti adatok ellenére a BMW 5-ös például a lista nyolcadik helyén áll.
Elektromos járműveket nézve itthon a Nissan Leaf vezet, amelyet szorosan követ a BMW i3 és a Tesla Model 3. A listában olyan márkák szerepelnek még, mint a Volkswagen, a Hyundai, a Renault és a Kia.
Olvasd ezt is!
Kövessétek a közösségi csatornáinkat is, így nem maradtok le folyamatosan frissülő tartalmainkról: Drive Magazine néven ott vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a YouTube-on és a Facebookon is!